Μία ακόμη ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, η Poseidon Containers Holdings, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Γιουρούκο, έβαλε πλώρη για το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Η Poseidon Containers Holdings στοχεύει στην άντληση 100 εκατ. δολ. από την αρχική δημόσια προσφορά μετοχών (IPO).
Μία ακόμη ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, η Poseidon Containers Holdings, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Γιουρούκο, έβαλε πλώρη για το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Η Poseidon Containers Holdings στοχεύει στην άντληση 100 εκατ. δολ. από την αρχική δημόσια προσφορά μετοχών (IPO).
Η εταιρεία, που ιδρύθηκε από τον κ. Γιουρούκο και την Kelso and Maas Capital Investments, έχει έδρα τον Πειραιά και διαθέτει έναν στόλο από 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, ο στόλος της αποτελείται από πέντε Handymax containerships, δυο Panamax και 11 Post-Panamax, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 89.781 TEU και μέσου όρου ηλικίας τα 11,3 χρόνια, όσο είναι περίπου και ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου (11,2 έτη), σύμφωνα με τον Drewry Shipping Consultants.
H διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποκτηθούν σύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 1.000 και 11.000 TEU.
Σύμφωνα με τον Drewry, οι εταιρείες τακτικών γραμμών επιδεικνύουν μια προτίμηση στη ναύλωση containerships χαμηλής κατανάλωσης καυσίμων τύπου wide-beam, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 30% του υφιστάμενου παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών containerships, γιατί επιτυγχάνουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, έχουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα και μπορούν να εξυπηρετήσουν μία ευρεία γκάμα λιμανιών παγκοσμίως, προσφέροντας οικονομίες κλίμακας και μεγαλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης.
Η Poseidon αναφέρει ότι μέχρι την 31η Μαΐου λιγότερο από το 4% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων (περίπου 200 πλοία) ανήκαν στην κατηγορία της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου συμπεριλαμβανομένων τριών που έχει η ίδια στον στόλο της, ενώ επιπλέον άλλα τέσσερα ανήκουν στο στόλο συγγενούς εταιρείας.
Ειδικότερα, πρόκειται για την εταιρεία Odyssia Containers Holdings LLC, η οποία ελέγχει ένα containership 4.249 TEU, ένα 9.115 TEU νεότευκτο που παραλαμβάνει εντός του Ιουνίου και έχει συμβόλαιο για την ναυπήγηση δυο επιπλέον πλοίων.
Η Poseidon έχει την οψιόν να αποκτήσει τις μετοχές της Odyssia μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2015.
Επιπλέον, η Poseidon έχει συμβόλαιο αγοράς τεσσάρων αδελφών πλοίων μεταφοράς για μια συνολική τιμή αγοράς 219 εκατ. δολαρίων.
Και τα τέσσερα πλοία είναι χρονοναυλωμένα για διάστημα 3,1 έως 3,3 έτη και έχουν μια συνολική μεταφορική ικανότητα 32.800 TEU και μέσο όρο ηλικίας τα 10 χρόνια.
Τέλος, η Poseidon βρίσκεται σε επαφές για την αγορά και άλλων containerships μεταξύ 8.000 - 11.000 teu.