Η εστίαση στην ανάπτυξη κερδοφόρων δραστηριοτήτων, η δημιουργία ισχυρών χρηματικών ροών, αλλά και ο εξορθολογισμός των εξόδων, ο εμπλουτισμός του portfolio προϊόντων, οι ανταγωνιστικές τιμές, καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου με το σύστημα franchise αποτελούν τη «γραμμή άμυνας» του ομίλου Γρηγόρης Μικρογεύματα στις συνεχώς επιδεινούμενες συνθήκες, τόσο στην ελληνική οικονομία όσο και σε άλλες αγορές που δραστηριοποιείται.
Από την έντυπη έκδοση
της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Η εστίαση στην ανάπτυξη κερδοφόρων δραστηριοτήτων, η δημιουργία ισχυρών χρηματικών ροών, αλλά και ο εξορθολογισμός των εξόδων, ο εμπλουτισμός του portfolio προϊόντων, οι ανταγωνιστικές τιμές, καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου με το σύστημα franchise αποτελούν τη «γραμμή άμυνας» του ομίλου Γρηγόρης Μικρογεύματα στις συνεχώς επιδεινούμενες συνθήκες, τόσο στην ελληνική οικονομία όσο και σε άλλες αγορές που δραστηριοποιείται.
Η στρατηγική αυτή έφερε ήδη κάποια αποτελέσματα, με ενδεικτική την αύξηση της κερδοφορίας του ομίλου αλλά και τη δημιουργία θετικών λειτουργικών ταμειακών ροών κατά την οικονομική χρήση 2014, με επακόλουθο τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού κατά 6 εκατ. ευρώ περίπου σε σχέση με το 2013.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τη διοίκηση, διατηρήθηκε η χρηματοοικονομική σταθερότητα του ομίλου, η οποία αποτελεί και τη σημαντικότερη πτυχή της στρατηγικής ανάπτυξής του για τα επόμενα χρόνια.
Μάλιστα, δίνεται έμφαση στην επιλογή του συστήματος franchise, ως εργαλείου ανάπτυξης, καθώς θεωρείται πλήρως επιτυχημένο δεδομένου ότι ισχυροποιεί την ηγετική θέση του ομίλου στην αγορά, μειώνοντας σημαντικά το επιχειρηματικό ρίσκο.
Η διοίκηση της εταιρείας, στις δυσκολίες της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, επικεντρώνεται στις δραστηριότητες όπου έχει δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αποχωρεί από ζημιογόνα σημεία δραστηριοποίησης.
Σήμερα ελέγχει ένα δίκτυο που αριθμεί περίπου 270 καταστήματα, εκ των οποίων περίπου 255 είναι στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα σε Κύπρο, Ρουμανία, Αλβανία και Μπαχάμες.
Η Γρηγόρης σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυό της σε νομούς περιφερειακά της Αττικής καθώς και σε μεγάλα νησιά των Κυκλάδων και Δωδεκανήσου. Υπάρχουν πλάνα ανάπτυξης και στο εξωτερικό, αλλά η διοίκηση εμφανίζεται συντηρητική λόγω της πολυπλοκότητας και της αβεβαιότητας στο οικονομικό περιβάλλον.
Για το 2015 σχεδιάζεται, μεταξύ άλλων, περαιτέρω επέκταση της συνεργασίας με τις εταιρείες ΕΚΟ και BP.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το φθινόπωρο, σε συνεργασία με τις συγκεκριμένες αλυσίδες καυσίμων, η Γρηγόρης Μικρογεύματα λάνσαρε ένα νέο concept καταστημάτων, το «Γρηγόρης Μικρό», το οποίο εγκαθίσταται σταδιακά σε επιλεγμένα πρατήρια καυσίμων ΕΚΟ και ΒΡ, δίνοντας τη δυνατότητα σε οδηγούς και συνεπιβάτες να εφοδιαστούν με ποικιλία από έτοιμα προϊόντα. Το concept αυτό λειτουργεί σήμερα σε 6 πρατήρια.
Τα μεγέθη
Συνολικά οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν αύξηση 7,6% και ανήλθαν σε 38,2 εκατ. ευρώ το 2014 από 35,5 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 4,285 εκατ. ευρώ από 2,018 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) κυμάνθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα παρουσιάζοντας σημαντική θετική μεταβολή, αφού αυξήθηκαν σε 8,2 εκατ. ευρώ από 7,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα παρουσίασαν οριακή μείωση σε 5,4 εκατ. ευρώ το 2014 από 5,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν σε 18,5 εκατ. ευρώ από 17,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Ο όμιλος κατά την 31.12.2014 είχε δανεισμό 14,732 εκατ. ευρώ.
Για την εταιρεία
Σε επίπεδο εταιρείας, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 11,1 εκατ. ευρώ το 2014 από 10,1 εκατ. ευρώ το 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 9%.
Το αποτέλεσμα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) από ζημιές 0,25 εκατ. ευρώ βελτιώθηκαν και ανήλθαν σε κέρδη 0,12 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημιές 1,639 εκατ. ευρώ από ζημιές 2,846 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.