Επιστρέφει στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά ο όμιλος Marriott International, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Ναυτεμπορικής».
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Επιστρέφει στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά ο όμιλος Marriott International, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Ναυτεμπορικής».
Ο πολυεθνικός ξενοδοχειακός όμιλος, περίπου 18 μήνες μετά την αποχώρησή του από τη χώρα μας, επανέρχεται και ξεκινά συνεργασία με πολύ γνωστή κρητική τουριστική επιχείρηση που ελέγχει δύο ξενοδοχεία πέντε αστέρων.
Η συνεργασία, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, θα «περάσει» μέσα από τη φίρμα Autograph Collection Hotels της Marriott International.
Ψήφος εμπιστοσύνης
H νέα συνεργασία, που αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως τις επόμενες μέρες, έρχεται σε μία δύσκολη περίοδο για τη χώρα και συνιστά εκ των πραγμάτων ψήφο εμπιστοσύνης στις θετικές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.
Επισημαίνεται ότι η Marriott αποχώρησε από την Ελλάδα τον Δεκέμβριο του 2013, μετά τη λήξη της συνεργασίας της με το ξενοδοχείο Athens Ledra Hotel (τότε Ledra Marriott Hotel) του ομίλου Παρασκευαΐδη.
Το συμβόλαιο των δύο πλευρών διάρκειας 30 ετών έληξε την 31 Δεκεμβρίου του 2013.
Η διεθνής αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott International και ο όμιλος Παρασκευαΐδη μετά τις διαπραγματεύσεις αρκετών μηνών δεν κατέληξαν σε νέα συμφωνία για την ανανέωση του συμβολαίου διαχείρισης της ξενοδοχειακής μονάδας στη λεωφόρο Συγγρού.
Η Marriott, όμως, πάντοτε ήθελε να επιστρέψει στην Ελλάδα και φαίνεται ότι το κάνει τώρα μέσω της Autograph.
Η Autograph Collection
Η Autograph Collection Hotels ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2010, ως ένα μοναδικό επιχειρηματικό εγχείρημα, και είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη φίρμα του ομίλου.
Περιλαμβάνει σήμερα περισσότερα από 80 ξενοδοχεία στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, την Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Καραϊβική και τη Νότια Αμερική.
Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης, η Marriott σχεδιάζει την περαιτέρω επέκταση της αλυσίδας σε όλο τον κόσμο και ειδικότερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή / Αφρική και την Κεντρική Αμερική, με στόχο στο τέλος του 2015 να φτάσει τα 100 ξενοδοχεία.
Τα ξενοδοχεία που συμμετέχουν στην Autograph Collection έχουν πρόσβαση βέβαια σε όλο το παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων και marketing της Marriott International, που εκτείνεται σε 79 χώρες.
Στην Ευρώπη η Autograph έχει παρουσία σε Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία, Πορτογαλία, Γαλλία, Γερμανία, Τσεχία, Ολλανδία, Ουγγαρία, κ.α.
Διεθνές ενδιαφέρον
Η επιστροφή της Marriott στην Ελλάδα αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον και άλλων ξένων αλυσίδων που δεν έχουν ακόμη παρουσία στη χώρα μας.
Πάντως, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ορισμένες από τις μεγαλύτερες διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων, με κύριο χαρακτηριστικό ότι δεν έχουν τις ιδιοκτησίες των ξενοδοχείων, αλλά το management μέσα από ανάλογες συμφωνίες.
Επίσης, υπάρχουν και συμφωνίες franchise. Ετσι, εντάσσουν τις συγκεκριμένες μονάδες στις επωνυμίες τους, στα δίκτυα πωλήσεων και κρατήσεων.
Μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων που δηλώνουν παρουσία στην Ελλάδα είναι η Intercontinental Hotels Group (IHG), με τις επωνυμίες Intercontinental, Crowne Plaza, Holiday Inn και τέσσερις συνολικά μονάδες στη χώρα μας.
Με τρεις επωνυμίες είναι και η Starwood, η οποία ασκεί το management σε δέκα μονάδες, με σημαντικότερες βέβαια τη Μεγάλη Βρετανία, και την Costa Navarino.
H Hilton έχει παρουσία στη χώρα μας με δύο επωνυμίες: τη Hilton (Hilton Αθηνών) και την DoubleTree (ένα ξενοδοχείο στην Κω).
Η Accor έχει τρεις επωνυμίες σε τρία διαφορετικά ξενοδοχεία (Sofitel, Novotel, Club Med).
Επίσης, μία μονάδα έχει στη χώρα μας η αλυσίδα Hyatt, σε αντίθεση με την Best Western International, η οποία, μέσω franchising, συνεργάζεται με 20 περίπου ξενοδοχεία.
Η Radisson, η οποία ανέλαβε το management του Radisson Blu Park Hotel Athens.
Επίσης παρούσα και η Aman Resorts, με τη μονάδα στο Πόρτο Χέλι, η Iberostar με οκτώ μονάδες, όπως και η Melia Hotels International με τρεις μονάδες.
Τέλος, παρουσία έχει και η κυπριακή Louis Hotels με εννέα μονάδες.
110.000 δωμάτια
Η Marriott International ιδρύθηκε από τους John Willard και Alice Marriott το 1927 και διαθέτει 3.900 ξενοδοχεία με 110.000 δωμάτια και 18 hotel brands, μεταξύ των οποίων τα Marriott, JW Marriott, The Ritz-Carlton, Renaissance, Residence Inn, Courtyard, TownePlace Suites, Fairfield Inn, SpringHill Suites, Bulgari, Autograph, κ.ά. Το 2013 είχε έσοδα ύψους 13 δισ. δολ.