ΑΥΞΗΣΗ των λειτουργικών της κερδών σε ποσοστό της τάξης του 20% εκτιμά ότι θα εμφανίσει η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της Ευρώπης European Aeronautic, Defense & Space Co., αποτέλεσμα της αναδιοργάνωσής της και της μείωσης των θέσεων εργασίας στο τμήμα της αεροδιαστημικής.
Τα προ φόρων και τόκων κέρδη της εταιρείας για το 2003, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα περίπου ίδια επίπεδα με το 2002, ήτοι σε 1,43 δισ. ευρώ (1,8 δισ. δολ.), με πωλήσεις ελαφρώς διαφοροποιημένες από 30 δισ. ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησής της προς το Χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης.
Το τμήμα κατασκευής των δορυφόρων Astrium και εξαρτημάτων για τον πύραυλο Arianespace, μειώνει το προσωπικό κατά 3.300 ανθρώπους στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται, ότι το τμήμα της αμυντικής βιομηχανίας, Airbus SAS, υπερέβη σε παραγγελίες τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής αεροσκαφών στον κόσμο, Boeing Co. το 2003, αφού παρέδωσε περισσότερα από 300 αεροσκάφη. Μέσα στο 2004 η εταιρεία πρόκειται να παραδώσει επίσης 300 αεροπλάνα.
«Η ουσιαστική ανάπτυξη πρόκειται να έρθει από το τμήμα της αεροδιαστημικής», ανέφερε ο John Middleton, αναλυτής της ABN Amro στο Λονδίνο, ο οποίος κατατάσσει τις μετοχές της EADS στο «add», συμπληρώνοντας : «Όλα φαίνονται πολύ καλά υπό τις υπάρχουσες συνθήκες».
Οι μετοχές της EADS υποχωρούσαν 19 σεντς, ποσοστό 1,1%, φθάνοντας στα 17,96 ευρώ η μία και διαπραγματεύθηκαν κατά 0,2% χαμηλότερα στα 18,12 ευρώ μία στις 9:06' π.μ. στο Παρίσι, τοπική ώρα.
Η ανάκαμψη του τμήματος της αεροδιαστημικής θα είναι ο κύριος λόγος της βελτίωσης της κερδοφορίας το 2004, επεσήμανε η διοίκηση της εταιρείας. Το τμήμα το οποίο δεν εμφάνισε κέρδη από το 2000 που δημιουργήθηκε, θα εξισώσει χρεώσεις με πιστώσεις φέτος.
Η EADS δεν ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά στοιχεία της Airbus για το 2003, αλλά ούτε και το σύνολο των κερδών.
Ο στόχος των πωλήσεων το 2004 έχει τεθεί με την προϋπόθεση ότι το ευρώ θα βρίσκεται στο 1,20 έναντι του δολαρίου από 1,10 δολ. ανά ευρώ το 2003, σύμφωνα με τη διοίκησή της. Τα αεροσκάφη πωλούνται σε δολάρια και η Airbus έχει περίπου το ήμισυ του κόστους της σε ευρώ, κάτι το οποίο σημαίνει περιορισμό του περιθωρίου κέρδους, καθώς το δολάριο υποχωρεί έναντι του ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος.