Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πάγωσε την προγραμματισμένη ανάληψη της διαχείρισης 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζος. Η γερμανική εταιρεία ελπίζει ωστόσο στον διάλογο που συνεχίζεται, γράφει η Deutsche Welle.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πάγωσε την προγραμματισμένη ανάληψη της διαχείρισης 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζος. Η γερμανική εταιρεία ελπίζει ωστόσο στον διάλογο που συνεχίζεται, γράφει η Deutsche Welle.
H εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Fraport δεν ανησυχεί για τα κεφάλαια που επένδυσε στην Ελλάδα. Ίσως επειδή συνεχίζεται ο διάλογος της γερμανικής εταιρείας και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Στα τέλη Απριλίου το διοικητικό συμβούλιο πήγε στην Αθήνα για να συζητήσει την ανάληψη διαχείρισης 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων.
Μέχρι στιγμής όμως δεν υπάρχουν αποτελέσματα, δήλωσε ο επικεφαλής της Fraport, Στέφαν Σούλτε στη συνέλευση των μετόχων της εταιρείας την Παρασκευή, καθιστώντας ωστόσο σαφές ότι η Fraport δεν παραιτείται από την επένδυση: «Εξακολουθούμε να θεωρούμε τα ελληνικά αεροδρόμια σημαντικό περιουσιακό στοιχείο. Η Ελλάδα συνιστά σταθερό και υπολογίσιμο μέγεθος στο τουρισμό, τόσο σήμερα όσο και μελλοντικά. Διακρίνουμε επομένως πολλές σημαντικές ευκαιρίες».
Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2014 η Fraport ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων στον διεθνή διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Νέες διαπραγματεύσεις, νέοι όροι;
Συνολικά 1,3 δισ. ευρώ θα διέθετε η Fraport για τη διαχείριση των αεροδρομίων. Το χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι το φθινόπωρο του 2015 τα περιφερειακά αεροδρόμια θα περνούσαν στη διαχείριση της κοινοπραξίας Fraport-Copelouzos. Από ό,τι όλα δείχνουν, ωστόσο, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν της άποψης ότι η Fraport μάλλον διαπραγματεύθηκε με - στο μεταξύ - «λάθος» εκπροσώπους. Συνεπώς δεν αποκλείεται η νέα κυβέρνηση να επιθυμεί διαπραγματεύσεις με διαφορετικούς όρους.
Ο επικεφαλής της Fraport τόνισε σχετικά, απευθυνόμενος στους μετόχους: «Η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τα νέα οικονομικά δεδομένα στα δημοσιονομικά, καθώς και τους οικονομικούς συσχετισμούς στη χώρα». Στη συνέλευση των μετόχων ωστόσο δεν έγινε αναφορά στην πιθανότητα μειοψηφικής συμμετοχής της Fraport στην διαχείριση. Ο Στέφαν Σούλτε είπε μόνο ότι η όλη επένδυση παραμένει «σε κάποιο βαθμό μετέωρη».
Παρ’ όλα αυτά όμως η Fraport δεν ανησυχεί. Ούτε και για το ενδεχόμενο πτώχευσης ή ακόμα και εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Ας μην ξεχνάμε ότι η Fraport διαχειρίζεται το μεγαλύτερο γερμανικό αεροδρόμιο στη Φρανκφούρτη, από το οποίο αναχωρούν οι περισσότεροι γερμανοί τουρίστες για την Ελλάδα.
Θεωρείται δεδομένο ότι η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού θα συνεχιστεί. Πέρυσι επισκέφθηκαν τη χώρα περίπου 24 εκατ. τουρίστες. Και με τη δική τους οικονομική συμβολή η χώρα κατάφερε για πρώτη φορά από το 1948 να έχει περισσότερα έσοδα από το εξωτερικό από ό,τι δαπάνησε για εισαγωγές ξένων προϊόντων, σύμφωνα με το DLF.
Πηγή: Deutsche Welle