Ασθενικές επιδόσεις εξακολουθούν να έχουν τα 101 εγχώρια Προϊόντα Προστατευμένης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευμένης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ), ενώ την ίδια ώρα η χαμηλή υπεραξία τους απειλείται από την εξάπλωση της παρουσίας άλλων κρατών-μελών στην ειδική λίστα με τα προστατευόμενα προϊόντα της Ε.Ε.
Από την έντυπη έκδοση
ΔΑΝΑΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
[email protected]
Ασθενικές επιδόσεις εξακολουθούν να έχουν τα 101 εγχώρια Προϊόντα Προστατευμένης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευμένης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ), ενώ την ίδια ώρα η χαμηλή υπεραξία τους απειλείται από την εξάπλωση της παρουσίας άλλων κρατών-μελών στην ειδική λίστα με τα προστατευόμενα προϊόντα της Ε.Ε.
Το ζήτημα για τα συνολικά 101 προϊόντα -που τοποθετούν τη χώρα μας στην πρώτη πεντάδα της κατηγορίας μεταξύ των κρατών-μελών- είναι πώς αυτά μεταφράζονται σε προστιθέμενη αξία ή πόσα από αυτά συνοδεύονται από την απαραίτητη οικονομία κλίμακας για να διοχετευτούν στις μεγάλες διεθνείς αγορές.
Οι βασικότερες αιτίες που μπλοκάρουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες των εγχώριων ΠΟΠ και ΠΓΕ εστιάζονται στο τρίπτυχο: απουσία μάρκετινγκ, έλλειψη προώθησης και αστοχία στην ανίχνευση αγοράς - στόχου.