Με συνεχείς επενδυτικές κινήσεις ενισχύει την παρουσία του στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων ο όμιλος Αγγελικούση. Μετά τις τελευταίες αγορές very large Crude Carriers, από τη second hand αγορά, η Maran Tankers Management, η θυγατρική του ομίλου που διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια, επέστρεψε στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ειδικότερα, μία νέα συμφωνία με τα ναυπηγεία για τη ναυπήγηση δύο δεξαμενόπλοιων suezmax 156.000 dwt υπέγραψε η Maran Tankers Management, θυγατρική του Ομίλου Αγγελικούση. Η συμφωνία υπεγράφη την προηγούμενη Παρασκευή στα γραφεία του μεγαλύτερου ελληνικού ναυτιλιακού ομίλου στην Αθήνα από την κα Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, και τον κ. Jung Sung-Leep, CEO of Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
Ο Κορεάτης αξιωματούχος γνωρίστηκε με τον ελληνικό όμιλο και τον επικεφαλής του Γιάννη Αγγελικούση από το 2004 όταν υπέγραψαν μαζί τις πρώτες συμφωνίες για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και υγραερίου (LPG Carriers).
Τα δύο suezmax, όπως ανακοινώθηκε από τα ναυπηγεία είναι μήκους 274 μέτρων το καθένα, πλάτους 48 μέτρων και βάθους 23,7 μέτρων. Αναμένεται να παραδοθούν στην πλοιοκτήτρια εταιρεία στις αρχές του 2017, ενώ η κατασκευή τους θα γίνει στα ναυπηγεία Okpo της Daewoo. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι το κόστος κατασκευής ανέρχεται στα 66 εκατ. δολ. το ένα.
82 πλοία από το 1994
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνυπολογιζομένης της προαναφερόμενης συμφωνίας, ο όμιλος Αγγελικούση έχει παραγγείλει στα ναυπηγεία Daewoo συνολικά 82 πλοία από το 1994 όταν ξεκίνησαν για πρώτη φορά τη συνεργασία τους.
Από τότε πολύ συχνά οι δυο πλευρές υπογράφουν συμφωνίες συνεργασίας για την κατασκευή κάθε τύπου πλοίου. Στις αρχές του προηγούμενου Απριλίου συμφώνησαν για την κατασκευή δύο ακόμη VLCC, αξίας κοντά στα 200 εκατ. δολ., ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων αυτού του τύπου στα έξι.
Επίσης τον προηγούμενο Σεπτέμβριο τοποθέτησε στα ναυπηγεία της Daewoo μία παραγγελία για τέσσερα suezmaxes δεξαμενόπλοια με οψιόν για δύο ακόμη, συνολικής αξίας άνω των 300 εκατ. δολ. Αυτή την περίοδο ο όμιλος ναυπηγεί στις εγκαταστάσεις της Daewoo 12 δεξαμενόπλοια (έξι VLCC, 6 suezmax) αξίας 632 εκατ. ευρώ και συνολικά 26 πλοία, με τα υπόλοιπα να είναι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Επιπλέον πρόσφατα η Maran Tankers απέκτησε δύο VLCC από τη second hand αγορά και συγκεκριμένα τα χωρητικότητας 321.000 dwt (το ένα) Blue Aquamarine και Blue Garnet, τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2011 από την DK Maritime του Ομίλου DSME, αντί 80 εκατ. δολ. το ένα.
Η ναυλαγορά
Οι επενδύσεις του ομίλου στα δεξαμενόπλοια, πραγματοποιούνται σε μία περίοδο πολύ αποδοτικών ναύλων για τους πλοιοκτήτες. Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη Παρασκευή σημειώθηκε «έκρηξη» στους ναύλους στη spot αγορά, καθώς ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα δεξαμενόπλοια suezmax στη γραμμή Αφρική - Δυτική Ευρώπη έφτασε την προηγούμενη Παρασκευή στα 61.000 δολάρια, κερδίζοντας σε μία ημέρα 22.000 δολάρια. Ακόμη ο ναύλος στη Μαύρη Θάλασσα σε μία ημέρα αυξήθηκε κατά 13.270 δολάρια και έκλεισε στα 47.000 δολάρια.
Το «τίναγμα» για μία ημέρα των ναύλων οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση για πλοία στη Δυτική Αφρική, ενώ -όπως εκτιμούν ναυλομεσίτες- παρά τις προσπάθειες των ναυλωτών να πέσουν οι ναύλοι, το κλίμα θα παραμείνει θετικό και για το επόμενο διάστημα.
Τέλος, να σημειωθεί ότι ο όμιλος Αγγελικούση πραγματοποιεί επενδυτικές κινήσεις και στον τομέα ξηρού φορτίου. Πρόσφατα, προχώρησε μέσω της θυγατρικής του Anangel Maritime στην αγορά τριών πλοίων capes, η ναυπήγηση των οποίων δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί (resale) και τα οποία ανήκαν στη Scorpio Bulkers, που λόγω της κρίσης που πλήττει τη ναυλαγορά τα πουλάει.
Συνολικά το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου ξεπερνά τα 4 δισ. δολ. και ο στόλος συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση, φθάνει τα 123 πλοία όλων των τύπων (ξηρoύ φορτίου, δεξαμενόπλοια και LNG Carriers).