Σε περίπου ένα μήνα θα είναι έτοιμο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών για την επαναδιαπραγάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Χρίστος Σπίρτζης. Το σχέδιο θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα στοιχεία που θα τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους οι οποίοι θα κληθούν σε διάλογο.
Σε περίπου ένα μήνα θα είναι έτοιμο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών για την επαναδιαπραγάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Χρίστος Σπίρτζης. Το σχέδιο θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα στοιχεία που θα τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους οι οποίοι θα κληθούν σε διάλογο.
Επίσης προγραμματίζεται διαγωνισμός για να υπάρξει ένας τεχνικοοικονομικός σύμβουλος σε σχέση με το σύνολο των πέντε παραχωρήσεων, για να γίνει γνωστή και η διεθνής εμπειρία, διότι, όπως είπε ο υπουργός, αυτά που έχουμε στη χώρα μας μάλλον είναι πρωτόγνωρα, ιδιαίτερα στο κομμάτι των συμβάσεων.
Αν υπάρχει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους, πρέπει να γίνει αντίστοιχη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, δεν είναι εύκολη διαδικασία, ούτε λύνεται με ένα σχέδιο νόμου, ούτε με συζήτηση μιας εβδομάδας, που τα δύο ή τα τέσσερα μέρη που υπάρχουν στις παραχωρήσεις μπορούν να το επιλύσουν. Γι' αυτό, ανέφερε, θα ζητήσουμε και την ανοχή του Κοινοβουλίου και της ελληνικής κοινωνίας για ένα μικρό χρονικό διάστημα, προκειμένου να γίνουν τέτοιες ενέργειες.
Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης πέντε είναι τα σημεία της επαναδιαπραγμάτευσης:
Ετοιμάζουμε, είπε, εξειδικευμένα σχέδια ανά παραχώρηση και προτάσεις προκειμένου να κληθούν οι παραχωρησιούχοι για διαπραγμάτευση.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ακόμη ότι η νέα παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη θα είχε δύο συνέπειες: Η πρώτη είναι η ύπαρξη, επίσης, μεγάλων διοδίων, όπως και στα υπάρχοντα έργα παραχώρησης, η δε δεύτερη θα ήταν η δημιουργία διεκδικήσεων από τη Νέα Οδό, δηλαδή την Ιόνια, λόγω της μείωσης του κυκλοφοριακού της φόρτου, θα κάναμε, δηλαδή, μία νέα παραχώρηση και η προηγούμενη παραχώρηση θα ζητούσε και νέα χρήματα και νέα αύξηση διοδίων, γιατί θα μειωνόταν ο κυκλοφοριακός φόρτος. Επομένως, προγραμματιζόταν μία λύση που θα έφερνε αύξηση των διοδίων στην ΠΑΘΕ, νέες διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων από το ελληνικό Δημόσιο και επιδείνωση του προβλήματος, είπε.
Πηγή: ΑΜΠΕ