Σε ρυθμούς αποπληθωρισμού κινήθηκε η χώρα και τον Απρίλιο, με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) να υποχωρεί κατά 2,1% σε ετήσια βάση. Σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2015, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,5%.
Σε ρυθμούς αποπληθωρισμού κινήθηκε η χώρα και τον Απρίλιο, με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) να υποχωρεί κατά 2,1% σε ετήσια βάση, έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Αντιθέτως, σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2015, ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,5% τον Απρίλιο, έναντι αύξησης επίσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2014 – Απριλίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2013 – Απριλίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μείωσης 1,3% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,5% τον Απρίλιο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη: μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, νωπά φρούτα και πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια και νωπά λαχανικά.
β) Κατά 7,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
γ) Κατά 0,6% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη).
δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ξενοδοχείων.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
β) Κατά 0,5% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα θέατρα.
γ) Κατά 1,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,1% τον μήνα Απρίλιο 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές :
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 6,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό και στο υγραέριο-φυσικό αέριο.
γ) Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 2,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 4,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.
στ) Κατά 1,8% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές και στα θέατρα.
ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
θ) Κατά 3,3% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο, νωπό κατσίκι, νωπά ψάρια, τυρί φέτα, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, ψωμί, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.
β) Κατά 1,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά και τσιγάρα.