Το παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο μετακινείται συνεχώς προς Ανατολάς από την Βρετανία και τις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα και, πλέον, στην Κίνα.
Το παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο μετακινείται συνεχώς προς Ανατολάς από την Βρετανία και τις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα και, πλέον, στην Κίνα.
Ο πρωταρχικός λόγος για αυτή την αλλαγή είναι το πλεονέκτημα της χώρας υποδοχής στο μειωμένο κόστος υλικών, ενώ ακολουθούν η υπεροχή στην τεχνολογία/τεχνογνωσία και οι δημόσιες επενδύσεις, σύμφωνα με την ανάλυση που περιλαμβάνεται στη μηνιαία ναυτιλιακή ανασκόπηση της Τράπεζας Πειραιώς.
Στην τελευταία διετία, μέσω της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας, η αγορά της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι σε ακμάζουσα φάση.
Οσον αφορά την Κίνα, με την ένταξη της χώρας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου από τις 11 Δεκεμβρίου 2001 και σε συνδυασμό με την ταχεία ανάπτυξη της οικονομίας της (+7,4% το 2014, +7,13% το 2013), κατάφερε να ανέλθει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ναυπηγικών χωρών από το 2009 έως το 2014 (με εξαίρεση το 2011) βάσει της χωρητικότητας σε νέες παραγγελίες, αναφέρει η ανάλυση.
Ο συνολικός αριθμός των υπό παραγγελία πλοίων στα ναυπηγεία της Κίνας ανέρχεται στα 2.374 και η συνολική χωρητικότητά τους σε 139.763.902 κ.ο.χ., με την Ιαπωνία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 931 πλοία, χωρητικότητας 59.059.612 κ.ο.χ. και τη Νότιο Κορέα στην τρίτη θέση με 844 πλοία χωρητικότητας 82.800.186 κ.ο.χ.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Βραζιλία με 148 πλοία χωρητικότητας 6.748.186 κ.ο.χ. και στην πέμπτη θέση βρίσκοται οι ΗΠΑ με 93 πλοία, χωρητικότητας 1.230.245 κ.ο.χ.
Η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα στη σχετική κατάταξη είναι η Ολλανδία που βρίσκεται στην έκτη θέση, στα ναυπηγεία της οποίας κατασκευάζονται 81 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 296.810 κ.ο.χ.