Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2004 21:58

ΣΕΤΕ: Χάνει τη μάχη του ανταγωνισμού η ελληνική κρουαζιέρα

Τον προβληματισμό του εκφράζει με ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για τις εξελίξεις στο χώρο της κρουαζιέρας στη χώρα μας, με αφορμή τα πρόσφατα προβλήματα της εταιρείας Royal Olympic Cruises.

Ο ΣΕΤΕ επισημαίνει ότι σήμερα -και μάλιστα σε χρονιά Ολυμπιακών Αγώνων- είναι ορατό το ενδεχόμενο σχεδόν κανένα ελληνικής ή και ξένης σημαίας κρουαζιερόπλοιο να μην πραγματοποιεί τακτικές κρουαζιέρες από τον Πειραιά, παρά μόνο σποραδικές προσεγγίσεις. Ο Πειραιάς έπαψε να είναι κέντρο και αναδείχθηκαν ως κέντρα η Βενετία και η Κωνσταντινούπολη. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, οι κρουαζιέρες στην Καραϊβική έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 20 φορές.

Ο Σύνδεσμος υπενθυμίζει ότι στο παρελθόν η Ελλάδα υπήρξε παγκόσμιος πρωτοπόρος στο χώρο της κρουαζιέρας, με περισσότερα από 30 κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας και σημαντικό στόλο κρουαζιερόπλοιων με σημαίες άλλων χωρών.

Ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι ο προστατευτισμός (καμποτάζ) αποδείχθηκε καταστρεπτικός για την ελληνική κρουαζιέρα.

«Ουδείς πρέπει να εφησυχάζει με αυτές τις εξελίξεις», αναφέρει ο ΣΕΤΕ, «και δεν θα μπορούσαμε να αποκλείσουμε την περίπτωση να παρουσιαστούν παρόμοια φαινόμενα και σε άλλους κλάδους του τουρισμού και της οικονομίας. Τα προβλήματα στη σημερινή εποχή δεν αντιμετωπίζονται με θαύματα, ούτε με προστατευτισμό».