Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2004 12:11

Κόστος ζωής : Το υπ'αριθμόν ένα πρόβλημα των καταναλωτών

Το κόστος ζωής είναι το υπ'αριθμόν ένα πρόβλημα για το 91% των πολιτών, σύμφωνα με τη Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, ΙΝΚΑ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση συνολικά το 2003 έγινα στο ΙΝΚΑ 136.434 καταγγελίες. Από αυτές το 67,2% αφορούσε το κόστος ζωής.

Αναλυτικά, σε έρευνα του ΙΝΚΑ μέσω του Διαδικτύου, το 91% των πολιτών θεωρεί ότι το κόστος ζωής είναι το υπ'αριθμόν ένα πρόβλημα της καθημερινότητάς τους.

Το ίδιο προκύπτει και από τα 136.434 παράπονα που κατεγράφησαν κατά το 2003, στα οποία πρώτα σε καταγραφές είναι τα παράπονα για το κόστος ζωής, με 13.418 παράπονα, ποσοστό 9,83% επί του συνόλου.

Στα υπόλοιπα παράπονα ποσοστό 67,2% συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το πρόβλημα του κόστους ζωής (το 2002 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 43,6%, δηλ. σημειώθηκε αύξηση 54,13%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΚΑ, το 57,8% των αναφορών έγινε από άνδρες, το 31,9% από γυναίκες, ενώ το 10,3% προήλθε από νομικά πρόσωπα, αλλά και από επιχειρήσεις, οι οποίες έπεσαν θύματα άλλων επιχειρήσεων, αγοράζοντας προϊόντα ή και υπηρεσίες από αυτές.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα καταγραφόμενα στη χώρα μας παράπονα και οι καταγγελίες καταναλωτών (με τηλεφωνήματα, επιστολές, fax, προσωπικές επισκέψεις, συνεντεύξεις, έρευνες, e-mail, κ.λπ.) στα μόνιμα, έκτακτα και κινητά γραφεία πληροφοριών/καταγγελιών ΙΝΚΑ, είνα περισσότερα, όχι μόνο σε ποσοστό επί του πληθυσμού, αλλά και σε απόλυτους αριθμούς, από τα αντίστοιχα παράπονα-καταγγελίες που καταγράφονται σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Την πλέον εντυπωσιακή άνοδο παρουσιάζουν διαχρονικά τα παράπονα για τα κέντρα αδυνατίσματος.