Kονδύλι που μπορεί να φθάσει μέχρι και 40-45 εκατ. ευρώ διαθέτει για εξαγορές το 2015 στην Ελλάδα και το εξωτερικό ο όμιλος Sarantis, η διοίκηση του οποίου ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών της για τα μεγέθη της τρέχουσας χρήσης και φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανό στόχο τρία deals εντός του έτους (ένα στον κλάδο καλλυντικών και δύο στον κλάδο προϊόντων οικιακής χρήσης), ενώ μελετά και επέκταση δραστηριοτήτων στην παραγωγή προϊόντων private label, κίνηση που πιθανόν εμπλακεί στη στρατηγική εξαγορών.
Από την έντυπη έκδοση
Kονδύλι που μπορεί να φθάσει μέχρι και 40-45 εκατ. ευρώ διαθέτει για εξαγορές το 2015 στην Ελλάδα και το εξωτερικό ο όμιλος Sarantis, η διοίκηση του οποίου ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών της για τα μεγέθη της τρέχουσας χρήσης και φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανό στόχο τρία deals εντός του έτους (ένα στον κλάδο καλλυντικών και δύο στον κλάδο προϊόντων οικιακής χρήσης), ενώ μελετά και επέκταση δραστηριοτήτων στην παραγωγή προϊόντων private label, κίνηση που πιθανόν εμπλακεί στη στρατηγική εξαγορών.
Στρατηγική
Κόντρα στο περιβάλλον αβεβαιότητας, που έχει «μουδιάσει» την αγορά στο πρώτο τρίμηνο του έτους, επιφέροντας πτώση τζίρου στις αλυσίδες του λιανεμπορίου της τάξης του 15%-20%, ανάλογα με τις κατηγορίες, ο όμιλος Sarantis -που διατηρεί θετική καθαρή ταμειακή θέση ύψους 9,6 εκατ. ευρώ και προβλέπει για το 2015 ελεύθερες ταμειακές ροές σχεδόν στα 2/3 του EBITDA, ήτοι περί τα 20 εκατ. ευρώ- συνεχίζει να αναζητά επενδυτικές ευκαιρίες.
Στόχος του είναι να ενισχύσει περαιτέρω τα μερίδιά του στην αγορά καταναλωτικών προϊόντων, τόσο στην Ελλάδα (όπου είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής των σούπερ μάρκετ - στις κατηγορίες πλην τροφίμων) όσο και στην Ανατολική Ευρώπη (πέμπτος μεγαλύτερος προμηθευτής αντίστοιχα).
Μάλιστα, ο ελληνικός όμιλος έχοντας αναπτύξει σημαντικά τον τομέα των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων του, απ’ όπου αντλεί περίπου 75% του τζίρου του έναντι 25% που είναι το μερίδιο των σημάτων για τα οποία έχει συμβάσεις αντιπροσώπευσης και διανομής, μελετά τη δυνατότητα ανάπτυξης δραστηριότητας στην παραγωγή private label προϊόντων.
Η διοίκηση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να πετύχει αυτό το σκοπό μέσω εξαγοράς παραγωγικής μονάδας πλαστικών στο εξωτερικό. Ας σημειωθεί ότι σήμερα ο όμιλος ελέγχει το 50% της εγχώριας αγοράς πλαστικής σακούλας μέσω του σήματος Sanitas, ενώ η υπόλοιπη αγορά είναι private label προϊντα.
Αναφορικά με τη στρατηγική εξαγορών, ο Κωνσταντίνος Ροζακέας, οικονομικός διευθυντής του ομίλου Sarantis, μιλώντας στο περιθώριο παρουσίασης των επιδόσεων του ομίλου στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, επιβεβαίωσε ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις και χωρίς να δώσει σαφείς ενδείξεις για το στάδιο των διαπραγματεύσεων εκτίμησε ότι είναι πιθανόν εντός του έτους να κλείσουν τρεις συμφωνίες.
Οσο για τον προϋπολογισμό των σχετικών επενδύσεων, εκτιμάται ότι το ύψος τους μπορεί να ανέλθει έως μιάμιση φορά το EBITDA, που προβλέπεται να διαμορφωθεί σε 29,75 εκατ. ευρώ το 2015, με αύξηση 16% σε σχέση με το 2014.
Προβλέψεις
Στα υπόλοιπα μεγέθη η διοίκηση του ομίλου -που θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων την πληρωμή μερίσματος για τη χρήση του 2014 ύψους 0,15 ευρώ ανά μετοχή- προβλέπει για το 2015 πωλήσεις 268,4 εκατ. ευρώ, με αύξηση 8% και καθαρά κέρδη 19,36 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 12,9%, εκτιμώντας ότι οι επιδόσεις στις ξένες αγορές καθώς και η απόδοση των περσινών εξαγορών των σημάτων Astrid και Noxzema θα απορροφήσουν τους κραδασμούς στην ελληνική αγορά αντισταθμίζοντας την πτώση των πωλήσεων.
Ταυτόχρονα γίνεται εξοικονόμηση κόστους όπως π.χ. με τη σχεδιαζόμενη μεταφορά της παραγωγής των αποσμητικών Noxzema από τη Βρετανία όπου έως πρότινος παρασκευάζονταν από την P&G στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, με εκτιμώμενη εξοικονόμηση της τάξης του ενός εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ροζακέας, πάντως, εμφανίστηκε απαισιόδοξος για τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία και δεν απέκλεισε την ανάγκη λήψης πρόσθετων μέτρων.
«Δεν φοβόμαστε κάτι δομικό στην Ελλάδα αλλά το ενδεχόμενο τα πράγματα να πάνε χειρότερα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση ή χειροτερέψει ο όμιλος θα αναγκαστεί να πάρει μέτρα προσαρμογής στα νέα δεδομένα, περικοπές κόστους...», πρόσθεσε ο κ. Ροζακέας αναφερόμενος στο κακό σενάριο με πτώση του ΑΕΠ πάνω από 4%.
ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - [email protected]