Στην ανάγκη το υπουργείο Ναυτιλίας να έχει τη δική του αυτοτέλεια αναφέρθηκε ο υπουργός Θοδωρής Δρίτσας αναγνωρίζοντας παράλληλα τη δυνατότητα του κλάδου της κρουαζιέρας να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία.
Στην ανάγκη το υπουργείο Ναυτιλίας να έχει τη δική του αυτοτέλεια αναφέρθηκε ο υπουργός Θοδωρής Δρίτσας αναγνωρίζοντας παράλληλα τη δυνατότητα του κλάδου της κρουαζιέρας να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία.
«Για την Ελλάδα η ναυτιλία και ο τουρισμός, είναι δύο σημαντικές δραστηριότητες από τις πιο καίριες και για την κοινωνία και την οικονομία», τόνισε ο κ. Δρίτσας, σε εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η οποία συνήλθε σήμερα για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου στο Κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL OLYMPIA.
Ο υπουργός είπε, ότι είναι απολύτως αναγκαίο το υπουργείο Ναυτιλίας να έχει τη δική του αυτοτέλεια, ενώ αναφερόμενος στις προκλήσεις που αφορούν στις παγκόσμιες εξελίξεις, είπε ότι πράγματι αυτό το υπουργείο θα πρέπει να αναβαθμίσει και τον πολιτικό του χαρακτήρα.
Πρόσθεσε επίσης, ότι η νέα κυβέρνηση ανέλαβε τις τύχες της χώρας σε μια ιδιαίτερη δύσκολη περίοδο, αλλά δήλωσε αισιόδοξος, ότι θα τα καταφέρει και ότι αυτό προκύπτει και από τη συμφωνία στο Γιούρογκρουπ αλλά και από τη στήριξη που έχει από την κοινωνία.
Απευθυνόμενος προς τα μέλη της Ένωσης είπε, ότι σε αυτή την προσπάθεια που καταβάλλουν, το υπουργείο θα είναι αρωγός, καθώς ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ελληνική οικονομία.
Τόνισε επίσης, ότι είναι ανάγκη να εξεταστούν τα προβλήματα κάθε κλάδου ξεχωριστά αλλά και οι δυνατότητες και η δυναμική τους, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να γίνει μια αναπτυξιακή προσπάθεια.
«Τα ελληνικά λιμάνια είναι τουριστικοί προορισμοί και προφανώς απαιτείται η αναβάθμιση των λειτουργιών κάθε πόλης που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, αλλά θα πρέπει να δούμε συνολικότερα τα οφέλη που μπορεί να έχει η εγχώρια παραγωγική δραστηριότητα από τη ναυτιλία των κρουαζιερόπλοιων, τη δυνατότητα σύνδεσης των προμηθειών από τους Έλληνες παραγωγούς και τη δυνατότητα σύνδεσης του κλάδου με τη ναυπηγοεπισκευή», τόνισε ο κ.Δρίτσας.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, στην ομιλία του είπε, ότι είναι ευτύχημα για την πόλη που υπάρχει κρουαζιέρα. Πρόσθεσε ωστόσο, ότι είναι ένα ευτύχημα που η πόλη δεν έχει καταφέρει έως τώρα να το εκμεταλλευτεί ενώ τόνισε, ότι στους στόχους της νέας δημοτικής Αρχής είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες αυτές που θα πρέπει να είναι στον Πειραιά, έτσι ώστε να μπορεί να υποδέχεται σωστά και οργανωμένα τους επιβάτες κρουαζιέρας αλλά και να χαράξει μια κοινή στρατηγική.
Δήλωσε επίσης, ότι η ανάπτυξη της πόλης του Πειραιά αλλά και της χώρας στηρίζεται σε δύο πράγματα στη ναυτιλία και στον τουρισμό. Μόνο με συνέργειες και με καλή συνεργασία, μπορεί να γίνουν πολλά πράγματα, τόνισε.
Mιλώντας ο Διευθύνων Σύμβουλος της CELESTYAL cruise Κυριάκος Αναστασιάδης, έκανε λόγο για πλήρη έλλειψη στρατηγικού πλάνου για την κρουαζιέρα για την οποία πρόσθεσε, ότι ποτέ έως σήμερα οι εταιρείες και η πολιτεία δεν έχουν καθίσει να συζητήσουν σε κοινό τραπέζι.
Η κρουαζιέρα χρειάζεται τουλάχιστον 18 μήνες ετοιμασία και συγκεκριμένος κλάδος μπορεί να προσφέρει πολλά στην ελληνική οικονομία τόνισε ο κ. Αναστασιάδης, ενώ απευθυνόμενος προς το δήμαρχο Πειραιά, τον κάλεσε να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι στην μικρή πόλη της Ισπανίας, Καρθαγένια.
Τόνισε, ότι σε αυτή τη μικρή ισπανική πόλη υπάρχει λιμάνι με καλύτερες υποδομές από ότι έχουμε εμείς εδώ, καθώς πρόσθεσε, ότι η τοπική Αρχή μαζί με τις εταιρείες κρουαζιέρας κάθισαν στο ίδιο τραπέζι με κοινό πλάνο πενταετίας.
Ανέφερε επίσης, ότι το πρόβλημα δεν είναι να δίνουμε λεφτά μόνο για την ανάπτυξη των λιμανιών και να έρθουν στον Πειραιά μεγάλα κρουαζιερόπλοια με χιλιάδες επιβάτες, αλλά να φτιάξουμε το κυκλοφοριακό και τους χώρους του Πειραιά. Το να φέρουμε σε νησιά χιλιάδες επιβάτες και πολλά πλοία δεν έχει νόημα αν πρώτα δεν γίνουν υποδομές, τόνισε.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος της Ένωσης κρουαζιερόπλοιων Θ.Κόντες είπε, ότι η προσέλκυση των κρουαζιερόπλοιων στους Ελληνικούς λιμένες και η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου αυτού, δεν εξαρτάται μόνο από τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά και από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα την εργασιακή ειρήνη, τη σταθερή πολιτική, τις υποδομές, τις αεροπορικές συνδέσεις και την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων.
Μετά την τελετή σε ειδική εκδήλωση έγινε απονομή τιμητικών διακρίσεων: Στον Ναύαρχο Ευθύμιο Μητρόπουλο / Επίτιμο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ,στον κ. Νικόλαο Τραγάκη / Πρόεδρο της Global Maritime Group Inc.,στον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά / Υποναύαρχο Σαρηγιάννη Γεώργιο,στον Πλοίαρχο του CELESTYAL OLYMPIA Ρωμαίο Ευστάθιο.
Τα νέα μέλη που εξελέγησαν στο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας είναι τα εξής:
Πηγή: ΑΜΠΕ