Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 02 Απριλίου 2004 08:20

Mitsubishi Motors : 1,4 δισ. δολ. για την αναδιάρθρωσή της

ΤΟ ΠΟΣΟΝ των 150 δισ. γιέν (1,4 δισ. δολ.) θα εισπράξει από την Mitsubishi Corp. και τις άλλες θυγατρικές εταιρείες του ομίλου, η Mitsubishi Motors Corp., προκειμένου να αναζωογονήσει το σήμα της, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας.

Από την άλλη πλευρά ο αντιπρόεδρος της Mitsubishi Motors, Steve Torok, 52 ετών, ο οποίος είχε την ευθύνη των εργασιών διεθνώς της τέταρτης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, θα παραιτηθεί σήμερα, κάτι που οδηγεί τις μετοχές της σε ράλι. Ο πρώτος τη τάξη Rolf Eckrodt, 61 ετών, θα αντικαταστήσει τον Torok, ο οποίος θα επιστρέψει στην DaimlerChrysler AG, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

H Mitsubishi Motors, η οποία κατά 37% ανήκει στην DaimlerChrysler, χρειάζεται περισσότερα κεφάλαια, επειδή οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ μειώθηκαν πέρυσι κατά 26%. Οι πωλήσεις της στην Ιαπωνία παρέμειναν αμετάβλητες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία μάχεται να μειώσει τις αμφιβολίες των καταναλωτών για την ποιότητα των αυτοκινήτων της μετά την ανάκληση περισσοτέρων από ένα εκατ. οχήματα.

«Είναι φανερό ότι η εταιρεία χρειάζεται κεφάλαια, ακόμη όμως δεν έχει γεφυρώσει το χάσμα του σήματός της έναντι των άλλων σε διεθνές επίπεδο, δεν αντικατέστησε τα απρόσωπα μοντέλα της, το αδύναμο δίκτυο πωλήσεων και δεν κατάφερε να εξαλείψει τα συνεχή μειονεκτήματα των αυτοκινήτων της, με αποτέλεσμα να περιορίζονται ακόμη περισσότερο τα κεφάλαιά της», ανέφερε ο John Litschke, ο οποίος διαχειρίζεται 600 εκατ. δολ. σε μετοχές διεθνώς με τη Loomis Sayles & Co., στο Σαν Φρανσίσκο, συμπληρώνοντας : «Η εταιρεία έχει ακόμη πολλή δουλειά μπροστά της».

Οι μετοχές της Mitsubishi Motors κινήθηκαν ανοδικά σε ποσοστό της τάξης του 15% φθάνοντας στα 297 γιέν η μία, στο Τόκυο, μετά την ανακοίνωση της απομάκρυνσης του Torok από τη διοίκηση. Διαπραγματεύθηκαν στα 286 γιέν η μία στις 12:36' μ.μ.

Η Mitsubishi Motors είχε συνολικό έλλειμμα 1,1 τρισ. γιέν στις 30 Σεπτεμβρίου του 2003. Τον Φεβρουάριο η εταιρεία προέβλεψε ότι το έλλειμμά της θα διευρυνθεί κατά τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2004, στα 72 δισ. γιέν, λέγοντας ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της μείωσης της ζήτησης των αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ.