Την επίσπευση της διαδικασίας έγκρισης της εξαγοράς της ΔΕΣΦΑ από τη SOCAR ζήτησε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης από τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιο για θέματα ενέργειας Μάροτς Σέφκοβιτς, στο περιθώριο του Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.
Την επίσπευση της διαδικασίας έγκρισης της εξαγοράς της ΔΕΣΦΑ από τη SOCAR ζήτησε ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης από τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιο για θέματα ενέργειας Μάροτς Σέφκοβιτς, στο περιθώριο του Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.
Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή στις 5 Νοεμβρίου ζήτησε τρίμηνη προθεσμία προκειμένου να μελετήσει περαιτέρω τη συμμόρφωση του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ΔΕΣΦΑ προς τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.
Ο Γ. Μανιάτης υπογράμμισε τη θετική συνεργασία των ελληνικών αρχών με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής και τόνισε ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΣΦΑ εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη. Για το λόγο αυτό, ο Έλληνας υπουργός ζήτησε από τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν να συνεισφέρει στην επίσπευση της σχετικής διαδικασίας.
Εξάλλου, ο Γ. Μανιάτης και ο Κύπριος ομόλογός του, Γιώργος Λακκοτρύπης συναντήθηκαν με τον κ. Σέφκοβιτς για το θέμα των αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου. Οι δύο υπουργοί υπογράμμισαν τη σημασία του διαδρόμου φυσικού αερίου Ισραήλ - Κύπρου - Κρήτης-ηπειρωτικής Ελλάδας- Ιταλίας (East-Med Corridor) έργο κρίσιμης σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ.
Επιπλέον, οι δύο υπουργοί επισήμαναν ότι ο αγωγός East-Med Corridor, που διαθέτει χωρητικότητα αντίστοιχη του Νοτίου Διαδρόμου, ήτοι της τάξεως των 8-12 bcm, θα αποτελέσει μελλοντικά μία ακόμη εναλλακτική πηγή και όδευση για τις ευρωπαϊκές χώρες, τη στιγμή ακριβώς που η αναζήτηση τέτοιων οδεύσεων έχει αναχθεί σε στρατηγική προτεραιότητα από την ΕΕ.
Όπως τόνισε ο Γ. Μανιάτης, ο East-Med διαθέτει επιπλέον το πλεονέκτημα ότι θα διέρχεται εξ ολοκλήρου από κράτη-μέλη της ΕΕ, και ως εκ τούτου ταυτίζεται απολύτως με τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις της ΕΕ, ενώ οι προμελέτες καταδεικνύουν ότι ο αγωγός είναι τόσο τεχνικά εφικτός, όσο και οικονομικά βιώσιμος.
Ο Έλληνας υπουργός δήλωσε πως, επί του παρόντος, ο East-Med βρίσκεται στα τελικά στάδια για την επιλογή της υλοποίησης της μελέτης σκοπιμότητας και ο αντιπρόεδρος Σέφκοβιτς δεσμεύθηκε να μελετήσει τρόπους στήριξης του σχεδίου από πλευράς της Επιτροπής.
Τέλος, σε κοινή δήλωσή τους, ο Γιάννης Μανιάτης, με τους ομολόγους του από την Βουλγαρία Βασίλ Στόνωφ και τη Ρουμανία Ραζβάν Νικολέσκου, εξέφρασαν τη βούλησή τους να υλοποιήσουν το πρώτο κομμάτι (Eλλάδα-Βουλγαρία) του αγωγού "Vertical Corridor", ο οποίος θα μπορούσε να συνδέσει το Αιγαίο με τις χώρες της Βαλτικής (Ελλάδα-Βουλγαρία-Ρουμανία, μέσω Ουγγαρίας ή Σλοβακίας).
Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, ο "Vertical Corridor" θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα πηγή τροφοδοσίας για την Ευρώπη.