Από τις ακριβότερες χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης στα καύσιμα είναι η Ελλάδα λόγω της υψηλής φορολογίας και παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν σαφώς πτωτική πορεία και μειώνονται ομοιόμορφα τόσο στα διυλιστήρια, όσο και στα πρατήρια επισημαίνει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών με αφορμή την εισαγγελική παρέμβαση για τη διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων.
Από τις ακριβότερες χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης στα καύσιμα είναι η Ελλάδα λόγω της υψηλής φορολογίας και παρά το γεγονός ότι οι τιμές έχουν σαφώς πτωτική πορεία και μειώνονται ομοιόμορφα τόσο στα διυλιστήρια, όσο και στα πρατήρια επισημαίνει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών με αφορμή την εισαγγελική παρέμβαση για τη διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων.
Από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η τιμή διυλιστηρίου μειώθηκε κατά 190 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 19 λεπτά το λίτρο. Παρόμοια ήταν για το ίδιο διάστημα και η μείωση των τιμών στα πρατήρια, σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης επισημαίνει η Ομοσπονδία.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 31,3%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 62,6% και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,1%»
Η ΟΒΕ ζητά επίσης μείωση φόρων στα καύσιμα υπενθυμίζοντας ότι το 2010, η τότε κυβέρνηση αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης της βενζίνης από 410 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 670 ευρώ και τον ΦΠΑ από 19% στο 23%. Το αποτέλεσμα ήταν να παρουσιαστεί συνολική αύξηση κατά 336,20 ευρώ το χιλιόλιτρο ή κατά 68,90%.
Πηγή: ΑΜΠΕ