Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco) το νέο αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230.000.000 εκατ.ευρώ στο λιμάνι.
Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco) το νέο αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230.000.000 εκατ.ευρώ στο λιμάνι.
Η επιχειρηματική - επενδυτική αυτή συμφωνία αφορά στην κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στους Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Το τελικό κείμενο του φιλικού διακανονισμού, που έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, τη Γενική Συνέλευση των μετόχων αναμένεται να αποσταλεί από το υπουργείο Ναυτιλίας προς έγκριση στη Βουλή.
ΟΛΠ: Ενσωματώθηκαν όλες οι παρατηρήσεις του ελεγκτικού συνεδρίου
Στο τελικό κείμενο του συμφωνητικού για το φιλικό διακανονισμό που υπογράφηκε σήμερα από τον ΟΛΠ και το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-COSCO), ενσωματώθηκαν όλες οι παρατηρήσεις του ελεγκτικού συνεδρίου, αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς.
Για το θέμα της αποδοχής απο τον ΟΛΠ της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος και μετά το 2021, αν το ΑΕΠ δεν έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2008, λόγω της οικονομικής κρίσης, ο ΟΛΠ προσθέτει, ότι στη νέα διατύπωση, το ελάχιστον εγγυημένο αντάλλαγμα, αντικαταστάθηκε με την εγγυημένη δυναμικότητα, που αφορά στη διακίνηση φορτίων.
Σημειώνεται, ότι στη θέση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα, αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα» ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως.
Ο ΟΛΠ αναφέρει επίσης, ότι στο σκεπτικό του, το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει, ότι οι τροποποιήσεις αυτές, ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας και εκφεύγουν της ελεγκτικής του αρμοδιότητας.
Μάλιστα ο Οργανισμός αναφέρει, ότι κατά την κρίση του «επιλέγει ως μέσο τη φιλική διευθέτηση... αντί των χρονοβόρων και αβέβαιων ως προς το αποτέλεσμα δικαστικών διενέξεων».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος, μιλώντας για το θέμα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε, ότι δεν τηρήθηκε ο σαφής όρος του ελεγκτικού συνεδρίου που μιλάει για αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος μόνο για επτά χρόνια μέχρι το 2021 όσο θα διαρκέσουν τα έργα, προσθέτοντας, ότι αυτό είναι σαφές και από τη νομική υπηρεσία του ΟΛΠ.
Σε ερώτηση, αν οι εργαζόμενοι προτίθεται να προσφύγουν εκ νέου στη δικαιοσύνη για το θέμα του φιλικού διακανονισμού, είπε, ότι «διερευνούμε την υπόθεση με τους νομικούς συμβούλους και σύντομα θα πάρουμε θέση».
Σημειώνεται, ότι η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας έχει αναφέρει, ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο που ενέκρινε το θέμα του φιλικού διακανονισμού, ζητά το εγγυημένο αντάλλαγμα να ανασταλεί για επτά χρόνια έως το 2021, όσο διαρκούν τα έργα του ΣΕΠ- COSCO στο δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 και να συνεχίσει να ισχύει μετά κανονικά, αφού τεθεί σε λειτουργία το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 στον Πειραιά.
Newsroom naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ