Τον «χάρτη» του θαλάσσιου εμπορίου μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας αλλάζει σταδιακά η Cosco με τη βάση που έχει δημιουργήσει στο λιμάνι του Πειραιά.
Από την έντυπη έκδοση
Τον «χάρτη» του θαλάσσιου εμπορίου μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας αλλάζει σταδιακά η Cosco με τη βάση που έχει δημιουργήσει στο λιμάνι του Πειραιά.
Η κινεζική εταιρεία, που έχει κάνει επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά και έχει φτάσει το λιμάνι στην όγδοη θέση της Ευρώπης, προσελκύει τους μεγάλους ομίλους υψηλής τεχνολογίας, αλλάζοντας ρότα σε μεγάλο αριθμό φορτίων που είχαν μέχρι τώρα προορισμό λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.
Ειδικότερα, η εταιρεία μετά τις συμφωνίες που έκλεισε με τις Hewlett-Packard, Huawei Technologies και ZTE Corp, προκειμένου να εισάγουν ένα ποσοστό των φορτίων τους στην Ευρώπη μέσω του λιμανιού του Πειραιά και του σιδηροδρομικού δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που φτάνει πλέον μέσα στο Σ.ΕΜΠΟ, σειρά πήρε, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, η SONY.
Οπως τόνισε σε δηλώσεις του στο Bloomberg ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Τάσος Βαμβακίδης, η νέα εταιρεία που προστέθηκε στην ομάδα των τριών που διακινούσαν ήδη τα εμπορεύματά τους μέσω του Πειραιά -της κινεζικής Huawei Technologies, της ZTE και της αμερικανικής Hewlett Packard- είναι κατασκευάστρια ηλεκτρονικών ειδών και δεν έχει έδρα την Κίνα, αλλά δεν αποκάλυψε την επωνυμία για λόγους, όπως ανέφερε, ασφάλειας.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η εταιρεία αυτή είναι η ιαπωνική SONY.
Τα προϊόντα των τεσσάρων πολυεθνικών ομίλων που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά και το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνονται στην Αυστρία, στην Ουγγαρία, στην Τσεχία και τη Σλοβακία, δήλωσε ο κ. Βαμβακίδης.
Μέσα στον Νοέμβριο η ΣΕΠ άρχισε επίσης να δέχεται εμπορεύματα που φθάνουν σιδηροδρομικά από την Κεντρική Ευρώπη για διανομή τους στην Ελλάδα με φορτηγά ή για την περαιτέρω θαλάσσια μεταφορά τους σε προορισμούς του εξωτερικού.
Πρόκειται για «μία υπηρεσία που προσπαθούμε να επεκτείνουμε» σημείωσε ο κ. Βαμβακίδης, προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο αυτό ο Πειραιάς έχει την ευκαιρία να καταστεί κέντρο διανομής για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Η μεγάλη επένδυση
Την ίδια στιγμή ο διευθύνων σύμβουλος της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά Captain Fu Cheng Qiu σε δηλώσεις του στη «Wall Street Journal» τόνισε: «Εχουμε επιτύχει στον Πειραιά», προσθέτοντας ότι τα πράγματα δεν φαίνονταν ευοίωνα στο 2009, καθώς «τότε υπήρχε η χρηματοπιστωτική κρίση και δεν είχαμε δουλειές».
Η αμερικανική εφημερίδα αναφέρει ότι η επένδυση της κινεζικής εταιρείας Cosco στο λιμάνι του Πειραιά κατατάσσεται ως μία από τις πιο επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα.
«Σήμερα, η Cosco έχει κατασκευάσει έναν νέο προβλήτα στο λιμάνι που δημιούργησε 1.000 θέσεις εργασίας, καταλαγιάζοντας εν πολλοίς τη συνδικαλιστική αναταραχή», σημειώνει η εφημερίδα και προσθέτει ότι «η Cosco έχει μεταμορφώσει το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα της Μεσογείου».
«Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1961 στην Κίνα, επένδυσε στην Ελλάδα μετά από μία δεκαετία επενδύσεων σε μειοψηφικά πακέτα μετοχών σε άλλα λιμάνια εκτός -στη Σιγκαπούρη, το Σουέζ και την Αντβέρπ. Η επένδυσή της στον Πειραιά, τον οποίο μετέτρεψε σε βάση, συνέβαλε στην εκτόξευση της Cosco στους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμενικών εγκαταστάσεων στον κόσμο».
Σημειώνεται ότι η Cosco, εφόσον την ερχόμενη Τρίτη εγκριθεί από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά η συμφωνία που έχουν κάνει, σχεδιάζει να επενδύσει ακόμα 230 εκατ. ευρώ στο Σ.ΕΜΠΟ.
Το έργο αφορά την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ, ώστε το 2021 όταν και θα ολοκληρωθεί η επένδυση να μπορούν να διακινηθούν από τις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ περισσότερα από 6,2 εκατ. teu σε ετήσια βάση.
Παράλληλα η κινεζική εταιρεία συμμετέχει και στον διαγωνισμό πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, τον οποίο έχει σε εξέλιξη το ΤΑΙΠΕΔ.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]