Απογοήτευση εκφράζει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για τον προωθούμενο «Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά, τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες», υποστηρίζοντας πως επικράτησε η λογική των εκπροσώπων των ολιγοπωλιακών συμφερόντων.
Απογοήτευση εκφράζει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για τον προωθούμενο «Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά, τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες», υποστηρίζοντας πως επικράτησε η λογική των εκπροσώπων των ολιγοπωλιακών συμφερόντων.
Όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, ο Κώδικας Δεοντολογίας που συμφωνήθηκε και προτάθηκε ως αποτέλεσμα διαλόγου φορέων της αγοράς και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, δεν έγινε ποτέ Υπουργική Απόφαση. Προσθέτει μάλιστα πως οι βελτιωτικές αλλαγές που θα μπορούσαν με οριζόντια ισχύ και σκοπό να μην παραπλανούν ή να μην προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή ξαφνικά περιορίστηκαν στο ελάχιστο.
«Η ΕΣΕΕ το λιγότερο που θα περίμενε ήταν η υπογραφή μιας Υπουργικής Απόφασης για σωστή εφαρμογή ενός δίκαιου και σύγχρονου Κώδικα Δεοντολογίας όλης της ελληνικής αγοράς και όχι έναν "κώδικα" έμπνευσης και επινόησης κάποιων ακατάλληλων συμβούλων του Υπουργείου που παραπλανούν τον αρμόδιο υφυπουργό» συμπληρώνει.
Στο πλαίσιο αυτό απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κώστα Σκρέκα, την οποία κοινοποίησε στον αρμόδιο Υφυπουργό Γεράσιμο Γιακουμάτο και τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, ζητώντας η σχετική υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί για τον Κώδικα Δεοντολογίας να είναι απόλυτα σύμφωνη με τα όσα κατέληξε ο διευρυμένος διάλογος με όλους τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς που διήρκεσε δύο μήνες και όχι με τα όσα εισηγούνται οι εκπρόσωποι των ολιγοπωλίων.
Συγκεκριμένα η επιστολή έχει ως εξής:
«Στα πλαίσια του Συνεδρίου της εργοδοτικής ομάδας της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής με θέμα: «Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στο επίκεντρο της ανάπτυξης και της απασχόλησης», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 9 και 10 τρέχοντος, συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, διεξοδικά και ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών που θα ισχύσει για την ελληνική αγορά, σύμφωνα με το σχέδιο που απέστειλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προς τους φορείς που συμμετείχαν στον διάλογο.
Οι συμφωνημένες αλλαγές που παρουσιάστηκαν και έγιναν αντικείμενο συζήτησης από τους συνέδρους συνοψίζονται ως ακολούθως:
Οι ευρωπαίοι σύνεδροι χαιρέτισαν το γεγονός ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας που συμφωνήθηκε και προτείνεται είναι αποτέλεσμα διαλόγου φορέων της αγοράς και του Υπουργείου, ενώ είναι σύμφωνος και με τις «βέλτιστες» πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί και στις χώρες τους. Ιδιαίτερα εκτιμάται το γεγονός, ότι οι βελτιωτικές αλλαγές που επιφέρει έχουν οριζόντια ισχύ με σκοπό να μην παραπλανούν ή να μην προκαλούν σύγχυση στο καταναλωτή. Στις εμπορικές πρακτικές των καταστημάτων λιανικής, καθιερώνεται η «τιμή γνωριμίας», η «γωνιά stock», το «ηλεκτρονικό μητρώο» προσφορών, προωθητικών ενεργειών και καταγγελιών, ενώ επανέρχεται η περίοδος μοναδικής τιμής για διάστημα 20 ημερών πριν την έναρξη των τακτικών εκπτώσεων.
Κατόπιν αυτών, με δεδομένη την συμφωνία του ελληνικού αλλά και του ευρωπαϊκού εμπορικού κόσμου στο νέο σχέδιο, που μετά εξαντλητικό διάλογο κατάρτισε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, η ΕΣΕΕ αναμένει η σχετική υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί από εσάς να είναι απόλυτα σύμφωνη με τα όσα κατέληξε η ΓΓΕ με τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς και όχι με τα όσα εισηγούνται οι εκπρόσωποι των ολιγοπωλίων.
Η ΕΣΕΕ επιθυμεί την εφαρμογή μόνο ενός σωστού και δίκαιου Κώδικα Δεοντολογίας στην ελληνική αγορά και δεν θα δεχθεί καμία εκτός διαλόγου επινόηση, πέραν αυτών που έχουν θεσμικά συμφωνηθεί.