Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 27 Απριλίου 2004 07:01

Ασιατικά Χρηματιστήρια

ΠΤΩΤΙΚΑ κινούνται οι ιαπωνικές μετοχές. Τις μεγαλύτερες απώλειες σημειώνουν οι μετοχές των εξαγωγικών εταιρειών, όπως της Nissan Motor Co., μετά την έκθεση για τις πωλήσεις κατοικιών στις ΗΠΑ, η οποία αύξησε τις ανησυχίες ότι η Federal Reserve θα προχωρήσει στην αύξηση των βασικών επιτοκίων δανεισμού, βάζοντας «φρένο» στη ζήτηση των καταναλωτών, στη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

Ο δείκτης Nikkei έχανε ποσοστό 1,1%, φθάνοντας στις 12.025,21 μονάδες, στις 11 π.μ. στο Τόκυο, τοπική ώρα. Ο Topix υποχωρούσε κατά 0,9%, φθάνοντας στις 1.200,08 μονάδες. Οι μετοχές της Nissan, σημείωναν τις μεγαλύτερες απώλειες σε χρονικό διάστημα τριών μηνών, οδηγώντας πτωτικά τον Topix, καθώς ο επικεφαλής της, Carlos Ghosn, προέβλεψε, ότι η κερδοφορία της αυτοκινητοβιομηχανίας θα περιοριστεί, εξ αιτίας της ισχυροποίησης του γιέν και των υψηλοτέρων τιμών των προϊόντων.

«Η μεγαλύτερη ανησυχία στην αγορά αυτήν τη στιγμή είναι η αύξηση των βασικών επιτοκίων δανεισμού στις ΗΠΑ», ανέφερε ο Takashi Miyazaki, ο οποίος διαχειρίζεται 9,5 δισ. δολ. σε μετοχές, με την UFJ Partners Asset Management Co., συμπληρώνοντας : «Μία υποχώρηση της οικονομικής ανάπτυξης των ΗΠΑ, θα περιορίσει την ανάπτυξη των εξαγωγικών εταιρειών της Ιαπωνίας».

Ο Morgan Stanley Capital International Asia Pacific Index, τον οποίον αποτελούν περισσότερες από 800 μετοχές εταιρειών, έχανε ποσοστό 0,8%, φθάνοντας στις 95,10 μονάδες, σημειώνοντας απώλειες για πρώτη φορά μέσα σε τρεις ημέρες.

Ολοι οι άλλοι δείκτες στην περιφέρεια κινούντο πτωτικά, εκτός από τους δείκτες στη Σιγκαπούρη, τη Ν. Ζηλανδία, τις Φιλιππίνες και την Κίνα.

Στην Αυστραλία, ο δείκτης S&P/ASX 200 υποχωρούσε κατά 0,3%. Τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωναν οι μετοχές των εταιρειών που βασίζονται στα έσοδά τους από το εξωτερικό, όπως της News Corp. και της BHP Billiton.

Ο Kospi έχανε ποσοστό 0,6%. Τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωναν οι μετοχές της Hanjin Shipping Co., μετά την εισήγηση της ABN Amro Holding NV στους επενδυτές, να πουλήσουν τις μετοχές της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Ν. Κορέας, καθώς ενδέχεται να υποχωρήσουν οι τιμές των κομίστρων μεταφοράς.