ΜΕΙΩΣΗ σε ποσοστό της τάξης του 87%, σημείωσαν το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, Volkswagen AG, αποτέλεσμα του υψηλού κόστους παρουσίασης νέων μοντέλων και των κινήτρων που έδωσε στους καταναλωτές, προκειμένου να τονώσει τις πωλήσεις του αυτοκινήτου της Golf, σε συνδυασμό με τις συναλλαγματικές διαφορές.
Τα καθαρά της κέρδη μειώθηκαν σε 26 εκατ. ευρώ (31 εκατ. δολ.) από 202 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης. Τα κέρδη της, υστέρησαν των προβλέψεων των οικονομικών αναλυτών, οι οποίοι εκτιμούσαν ότι θα διαμορφωθούν στα 11 εκατ. ευρώ. Αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 6% σημείωσαν οι πωλήσεις της, φθάνοντας στα 21,9 δισ. ευρώ από 20,7 δισ. ευρώ.
Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Bernd Pischetsrieder, 56 ετών, σχεδιάζει τη μείωση του κόστους λειτουργίας κατά τέσσερα δισ. ευρώ με την απόλυση 5.000 εργαζομένων μέχρι το 2005, προκειμένου να τονώσει τα κέρδη της.
Η εταιρεία, σκοπεύει να παρουσιάσει τα νέα της μοντέλα Audi A6, Seat Altea, Volkswagen Caddy και Skoda Octavia μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, προκειμένου να κερδίσει και πάλι πελάτες.
«Οι άσχημες συνθήκες της αγοράς και οι συναλλαγματικές ισοτιμίες, ευθύνονται για τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Volkswagen», τονίζεται στην ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν σε ποσοστό 46%, φθάνοντας στα 329 εκατ. ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν κατά 87%, στα 44 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις των οχημάτων αυξήθηκαν κατά 0,6%, στο 1,2 εκατ. οχήματα.
Οι μετοχές της Volkswagen έχουν κερδίσει 1,08 ευρώ, ποσοστό 3%, φθάνοντας στα 37,69 ευρώ η μία. Φέτος έχασαν συνολικά ποσοστό 15% και είχαν τη δεύτερη χειρότερη επίδοση μεταξύ των μετοχών που απαρτίζουν το δείκτη DAX στη Φραγκφούρτη.