Πιο απαισιόδοξοι και με μειωμένη αγοραστική διάθεση εμφανίζονται οι Έλληνες, όπως και οι Ευρωπαίοι, καταναλωτές το τρίτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της GfK για το καταναλωτικό κλίμα.
Πιο απαισιόδοξοι και με μειωμένη αγοραστική διάθεση εμφανίζονται οι Έλληνες, όπως και οι Ευρωπαίοι, καταναλωτές το τρίτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της GfK για το καταναλωτικό κλίμα.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη διαμορφώθηκε στις 4,2 μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2014, σε σύγκριση με τις 9,1 μονάδες του προηγούμενου τριμήνου.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν είναι πλέον τόσο αισιόδοξοι για το μέλλον όσο ήταν τον Ιούνιο. Κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, οι οικονομικές προσδοκίες έχουν πέσει σχεδόν σε όλες τις χώρες αυτής της έρευνας, με αρκετά σημαντικές πτώσεις να αναφέρονται σε ορισμένες περιοχές.
Η ανοδική τάση και στις εισοδηματικές προσδοκίες και στην προθυμία για αγορές επίσης φαίνεται να έχει έρθει στο τέλος της σε μερικές χώρες.
Όσον αφορά την Ελλάδα, σύμφωνα με την GfK Consumer Climate, τα ελληνικά οικονομικά μεγέθη αρχίζουν να βελτιώνονται και μια επιστροφή σε μικρή ανάπτυξη αναμένεται για πρώτη φορά το τρίτο τρίμηνο. Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές έγιναν και πάλι πολύ σκεπτικιστές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Τον Σεπτέμβριο ο δείκτης οικονομικών προσδοκιών βρισκόταν στις -20,3 μονάδες, δηλαδή10,3 μονάδες χαμηλότερα από τον Ιούνιο.
Μια παρόμοια εικόνα προκύπτει από τις εισοδηματικές προσδοκίες. Το καλοκαίρι, ο δείκτης μειώθηκε κατά περίπου 10 μονάδες και βρίσκεται πλέον στις -27,2 μονάδες. Οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναμένουν ότι τα ημερομίσθια και οι μισθοί θα πέσουν.
Συνεπώς δεν αποτελεί έκπληξη, σύμφωνα με την GfK Consumer Climate, το γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν βρίσκονται σε αγοραστική διάθεση. Κατά συνέπεια, η προθυμία για αγορές μειώθηκε κατά περίπου 15 μονάδες κατά το τελευταίο τρίμηνο στο επίπεδο των -29 μονάδων.