Σημάδια σταθεροποίησης εμφάνισε η διαφημιστική αγορά το 2013, χάρη στη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος και τις προσδοκίες για έξοδο της χώρας από την ύφεση.
Σημάδια σταθεροποίησης εμφάνισε η διαφημιστική αγορά το 2013, χάρη στη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος και τις προσδοκίες για έξοδο της χώρας από την ύφεση.
Όπως προκύπτει από μελέτη της Infobank Hellastat, τα διαφημιστικά έσοδα σημείωσαν ήπια άνοδο για πρώτη φορά μετά την έντονη και συνεχή πτώση των προηγούμενων ετών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη Media Services, η συνολική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε πέρυσι κατά 4% σε 1,19 δισ. ευρώ. Κερδισμένη αναδείχθηκε η τηλεόραση, καθώς απορρόφησε κονδύλια 571,40 εκατ. ευρώ (+21,7% έναντι του 2012), αποσπώντας το 48% του συνόλου. Αντιθέτως, τα περιοδικά εμφάνισαν απώλειες 17%, στα 291,67 εκατ. ευρώ, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 24,6% της αγοράς. Οι εφημερίδες και το ραδιόφωνο σημείωσαν μικρή άνοδο, με αποτέλεσμα να διαμορφώσουν οριακά χαμηλότερα μερίδια - 21,8% και 5,5% αντίστοιχα.
Επιπλέον, το τρέχον έτος ο ρυθμός αύξησης των διαφημιστικών εσόδων επιταχύνθηκε. Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014 σημειώθηκε άνοδος 10,8% σε ετήσια βάση, με το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου να αποδίδεται στην τηλεόραση.
«Η ήπια άνοδος των διαφημιστικών δαπανών το 2013 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον. Η ανάπτυξη όμως θα προέλθει από όσες εταιρείες του κλάδου επενδύσουν σε τεχνολογίες ψηφιακής / διαδραστικής διαφήμισης», παρατηρεί ο Χρυσόστομος Κάτσης, διευθύνων σύμβουλος της Infobank Hellastat.
Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 137 επιχειρήσεων. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών του δείγματος, το 2013 μειώθηκε κατά 7,9% στα 600,84 εκατ. ευρώ, με 6 στις 10 εταιρείες να υπόκεινται σε μείωση των εσόδων τους. Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) αυξήθηκαν κατά 11,4% στα 15,29 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) διπλασιάστηκαν στα 11 εκατ. ευρώ.