ΣΤΑ 757 ΕΚΑΤ. ΔΟΛ. ορίζει την αξία της τέταρτης μεγαλύτερης ζυθοποιΐας της Κίνας, Harbin Brewery Group Ltd., η μεγαλύτερη ομοειδής της βιομηχανία στον κόσμο, Anheuser-Busch Cos., η οποία προ μηνός έλεγε ότι αυτή έχει αξία ύψους 502 εκατ. δολ.
Η τιμή της κινεζικής ζυθοποιΐας αυξάνεται, καθώς η Anheuser-Busch, με έδρα το Σαιντ Λούϊς και η SABMiller, η δεύτερη σε μέγεθος βιομηχανία παραγωγής μπύρας στον κόσμο, μάχονται να αποκτήσουν την Harbin. Οι δύο εταιρείες πιστεύουν ότι η ζήτηση στην Κίνα θα περιορίσει τις απώλειες από τη μείωση της ζήτησης μπύρας στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Η τιμή αυτή δεν είναι αποτρεπτική, ανέφερε ο επικεφαλής των εργασιών στις αγορές εξωτερικού της Anheuser-Busch, Stephen Burrows.
«Όταν η τύχη σου χτυπάει την πόρτα, την ανοίγεις», δήλωσε ο Burrows, 52 ετών, συμπληρώνοντας : «Καθώς όλο και πιο λίγα καλά περιουσιακά στοιχεία είναι διαθέσιμα, οι εταιρείες βλέπουν η μία μετά την άλλη να κλείνουν οι πόρτες, με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής».
Χθες η Harbin Brewery ανακοίνωσε ότι τάσσεται υπέρ της τελευταίας πρότασης της Anheuser-Busch για το 64% της εταιρείας, το οποίο δεν κατέχει, αντί της προσφοράς που κατέθεσε η SABMiller, με έδρα το Λονδίνο.
Νωρίτερα σήμερα ανεστάλη η διαπραγμάτευση των μετοχών της κινεζικής ζυθοποιΐας, εν αναμονή μιας σχετικής με την εξαγορά, ανακοίνωσης.
Οι πωλήσεις μπύρας σε όγκο στην Κίνα αυξήθηκαν πέρυσι σε ποσοστό 6,3%, έναντι αύξησης 1,3% στις ΗΠΑ και 2,6% στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canadean Ltd., εταιρείας έρευνας της αγοράς μπύρας, με έδρα την Αγγλία. Η εταιρεία εκτιμά ότι η αγορά μπύρας της Κίνας θα αναπτύσσεται με ρυθμό 5% σε ετήσια βάση μέχρι το 2008, έναντι ανάπτυξης 0,7% της αγοράς των ΗΠΑ και 2,5% της αγοράς μπύρας στην Ευρώπη, μέχρι το 2005.
Η μάχη για την απόκτηση του ελέγχου της Harbin Brewery ξεκίνησε στις 2 Μαΐου, όταν η Anheuser- Busch, ανακοίνωσε την εξαγορά του 29% της εταιρείας από τον κάτοχό της, αντί του ποσού του 1,08 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ, 138,5 εκατ. δολ. ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω τη SABMiller, η οποία απέκτησε ξεχωριστά ποσοστό 29% τον Ιούλιο του 2003, απαντώντας με μεγαλύτερη προσφορά τρεις ημέρες αργότερα για την εξαγορά της κινέζικης ζυθοποιΐας.