Τα αποτελέσματα της δειγματοληπτικής έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας (ICT), με περίοδο αναφοράς το πρώτο τρίμηνο του έτους 2003, έδωσε στη δημοσιότητα η γενική γραμματεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.
Η έρευνα διενεργήθηκε τηλεφωνικά σε 4.971 τυχαία προεπιλεγμένα άτομα ηλικίας 16- 74 ετών από ισάριθμα νοικοκυριά σε ολόκληρη τη Χώρα.
Τα στοιχεία της έρευνας είναι πλήρως εναρμονισμένα με τα στοιχεία των υπόλοιπων κρατών - μελών που διενήργησαν την έρευνα, αφού αυτή διενεργήθηκε με κοινά αποδεκτό ερωτηματολόγιο.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι:
-Το 2003 οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων αυξήθηκαν κατά 11%.
-Το 99% των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτει τηλεόραση, το 10,4% διαθέτει ψηφιακή τηλεόραση, ενώ το 13,1% διαθέτει συσκευή αναπαραγωγής πολυμορφικών ψηφιακών δίσκων (DVD).
-Το 29% των νοικοκυριών έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή.
-Ένας στους τρεις Έλληνες χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή (30,9% ).
-Οι άνδρες κατέχουν τα πρωτεία στην καθημερινή χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, με ποσοστό 53%.
-Ο υπολογιστής χρησιμοποιείται περισσότερο στο σπίτι (66%) και στην εργασία (40%).
-Η πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, αλλά και από το χώρο εργασίας, εκπαίδευσης, από τις δημόσιες υπηρεσίες κλπ. ανέρχεται στο 16,3%.
-«Νέος, απόφοιτος λυκείου και εργαζόμενος» είναι το προφίλ του ατόμου που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή.
-«Νέος, μορφωμένος και εργαζόμενος» είναι το προφίλ του ατόμου που «σερφάρει» στο διαδίκτυο.
-«Εργαλείο» είναι το διαδίκτυο για το άτομο, που αναζητά πληροφορίες, προϊόντα και υπηρεσίες.
-Η πληθώρα αχρείαστων πληροφοριών και το υψηλό κόστος εξοπλισμού και πρόσβασης είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποφεύγεται το διαδίκτυο.
-Το 2003 σημειώθηκε μείωση των αγορών μέσω διαδικτύου. Βασικοί λόγοι για αυτή τη μείωση είναι οι καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις αγορές μέσω διαδικτύου.