Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 04 Ιουνίου 2004 12:34

Ένας στους τρεις Έλληνες χρησιμοποιεί H/Υ

Τα αποτελέσματα της δειγματοληπτικής έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας (ICT), με περίοδο αναφοράς το πρώτο τρίμηνο του έτους 2003, έδωσε στη δημοσιότητα η γενική γραμματεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Η έρευνα διενεργήθηκε τηλεφωνικά σε 4.971 τυχαία προεπιλεγμένα άτομα ηλικίας 16- 74 ετών από ισάριθμα νοικοκυριά σε ολόκληρη τη Χώρα.

Τα στοιχεία της έρευνας είναι πλήρως εναρμονισμένα με τα στοιχεία των υπόλοιπων κρατών - μελών που διενήργησαν την έρευνα, αφού αυτή διενεργήθηκε με κοινά αποδεκτό ερωτηματολόγιο.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι:

-Το 2003 οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων αυξήθηκαν κατά 11%.

-Το 99% των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτει τηλεόραση, το 10,4% διαθέτει ψηφιακή τηλεόραση, ενώ το 13,1% διαθέτει συσκευή αναπαραγωγής πολυμορφικών ψηφιακών δίσκων (DVD).

-Το 29% των νοικοκυριών έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή.

-Ένας στους τρεις Έλληνες χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή (30,9% ).

-Οι άνδρες κατέχουν τα πρωτεία στην καθημερινή χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, με ποσοστό 53%.

-Ο υπολογιστής χρησιμοποιείται περισσότερο στο σπίτι (66%) και στην εργασία (40%).

-Η πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία, αλλά και από το χώρο εργασίας, εκπαίδευσης, από τις δημόσιες υπηρεσίες κλπ. ανέρχεται στο 16,3%.

-«Νέος, απόφοιτος λυκείου και εργαζόμενος» είναι το προφίλ του ατόμου που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή.

-«Νέος, μορφωμένος και εργαζόμενος» είναι το προφίλ του ατόμου που «σερφάρει» στο διαδίκτυο.

-«Εργαλείο» είναι το διαδίκτυο για το άτομο, που αναζητά πληροφορίες, προϊόντα και υπηρεσίες.

-Η πληθώρα αχρείαστων πληροφοριών και το υψηλό κόστος εξοπλισμού και πρόσβασης είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποφεύγεται το διαδίκτυο.

-Το 2003 σημειώθηκε μείωση των αγορών μέσω διαδικτύου. Βασικοί λόγοι για αυτή τη μείωση είναι οι καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις αγορές μέσω διαδικτύου.