Υπεγράφη σήμερα η συμφωνία για την αγορά, από μέρους της αεροπορικής εταιρείας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Etihad, του 49% του πακέτου μετοχών της Alitalia.
Υπεγράφη σήμερα η συμφωνία για την αγορά, από μέρους της αεροπορικής εταιρείας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων Etihad, του 49% του πακέτου μετοχών της Alitalia.
Η Etihad δεσμεύεται να καταβάλει άμεσα 560 εκατομμύρια ευρώ για να καλύψει μέρος των χρεών της Alitalia και άλλα 600 εκατομμύρια ευρώ, σταδιακά, στο μέλλον, για απόκτηση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού, αγορά αεροσκαφών και εκπαίδευση του προσωπικού.
«Δεν θέλουμε να καταργήσουμε την ήδη υπάρχουσα πραγματικότητα, αλλά να πετύχουμε την σταθεροποίηση της επιχείρησης», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad, Τζέιμς Χόγκαν.
«Θέλουμε μια πιο σέξι Alitalia, το γεγονός ότι η Εtihad γίνεται εταίρος μας, θεωρούμε ότι είναι μια καθοριστική κίνηση, βασικής σημασίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αlitalia, Γκαμπριέλε Ντελ Τόρκιο.
Το 51% του μετοχικού κεφαλαίου παραμένει σε ιταλικά χέρια, κίνηση η οποία οφείλεται και στην ανάγκη να αποφευχθούν κυρώσεις από μέρους των ευρωπαϊκών αρχών.
Όμως οι 2.170 υπάλληλοι, θα πρέπει να αλλάξουν αντικείμενο απασχόλησης ή να εγκαταλείψουν οριστικά την ιταλική εταιρία. Περίπου 980 εργαζόμενοι θα υποχρεωθούν να παρακολουθήσουν σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης, χωρίς καμία βεβαιότητα επαναπρόσληψης από κάποια άλλη επιχείρηση.
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, τις τελευταίες τέσσερις ημέρες, στο αεροδρόμιο της Ρώμης Φιουμιτσίνο συνεχίζεται «λευκή απεργία» των υπεύθυνων φορτοεκφόρτωσης αποσκευών, οι οποίοι –σε μεγάλο ποσοστό– συμπεριλαμβάνονται στην λίστα του προσωπικού που θα απολυθεί από την ιταλική αεροπορική εταιρία.
«Είναι παράλογο να μας ζητάνε να δεχθούμε την απόφαση αυτή, να βγούμε στην ανεργία, την ίδια στιγμή που γίνεται λόγος για στρατηγική ενίσχυση των αεροδρομίων της Ρώμης και του Μιλάνου», δήλωσε ένας από τους υπαλλήλους που παίρνουν μέρος στις απεργιακές κινητοποιήσεις, στην εφημερίδα της Ρώμης Ιλ Μεσατζέρο.
Από την μεριά της, η εργοδοσία τονίζει ότι «λυπάται για όποιον θα πρέπει να εγκαταλείψει την εταιρεία, αλλά για να χτισθεί το μέλλον, κάποιες φορές πρέπει να ληφθούν επώδυνες αποφάσεις».
Πηγή: ΑΜΠΕ