Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 31 Ιουλίου 2014 11:18

ΕΣΕΕ: Βαρομετρικό χαμηλό τις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων

Στα ίδια ή και σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι κινούνται οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά τη φετινή περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Πτώση τζίρου έως και 30% σε τουριστικές περιοχές.

Στα ίδια ή και σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι κινούνται οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά τη φετινή περίοδο των καλοκαιρινών εκπτώσεων, σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 51% των εμπόρων πραγματοποίησε αντίστοιχες πωλήσεις με τις περσινές, το 44% είχε φέτος μειωμένες πωλήσεις και μόνο το 5% είχε αυξημένες πωλήσεις (κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης).

Αντίθετα με την πρώτη εβδομάδα, τη δεύτερη εβδομάδα των εκπτώσεων οι πωλήσεις για το μεγαλύτερο ποσοστό των καταστημάτων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς το 29% δήλωσε καθόλου ικανοποιημένο από το επίπεδο των πωλήσεων, ενώ η πλειονότητα (63%) των εμπόρων ανέφερε ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «όχι και τόσο ικανοποιητικά» επίπεδα. «Μεγάλη ικανοποίηση» από τις πωλήσεις που πραγματοποίησε την συγκεκριμένη εβδομάδα εξέφρασε μόλις το 8% των ερωτηθέντων.

Πτώση τζίρου έως και 30% σε τουριστικές περιοχές

Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο.

Ενδεικτικό είναι ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, το Ηράκλειο και η Λάρισα η υποχώρηση στο λιανεμπόριο κυμάνθηκε μεταξύ 10% και 20%, ενώ ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, η αυξημένη τουριστική κίνηση δεν μεταφράστηκε σε αύξηση της εμπορικής κίνησης.

Συγκεκριμένα, συγκριτικά με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο τα τουριστικά είδη σημειώνουν τις πρώτες δύο εβδομάδες πτώση κατά 30%, στα Χανιά κατά 20%, ενώ στη Ρόδο όπως και στην Κέρκυρα, η αγορά κυμάνθηκε ελαφρώς υποτονικά αλλά κοντά στα περσινά επίπεδα.

Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της καταναλωτικής κίνησης διαδραμάτισε η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, γεγονός που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι «πάγωσε» την αγορά.

Κυριακές

Σε ό,τι αφορά τις Κυριακές εκτιμάται ότι ο αριθμός των καταστημάτων που άνοιξαν στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή είναι πολύ μικρός, ενώ υπενθυμίζεται ότι, και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων (20 Ιουλίου) είχε διαπιστωθεί ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων δεν παρέμειναν ανοιχτά (Αθήνα: 40%, Θεσσαλονίκη: 57%).

Ωστόσο, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, για τα καταστήματα που άνοιξαν, υπήρξε σχετική ταύτιση των απόψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με τον τζίρο της Κυριακής, καθώς, οι περισσότεροι που επέλεξαν να λειτουργήσουν την επιχείρησή τους δήλωσαν από «λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι» από τον τζίρο που πραγματοποίησαν τις δύο Κυριακές του Ιουλίου.