Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2004 11:07

Έρευνα της Stat Bank για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου

ΑΥΞΗΜΕΝΑ κατά 39,42% εμφανίζονται τα συνολικά κέρδη των 197 μεγαλυτέρων (βάσει κύκλου εργασιών) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, ανταλλακτικών, αξεσουάρ και ελαστικών οι οποίες δημοσίευσαν ισολογισμό ως τις 20 Ιουνίου 2004.

Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων, τα συνολικά τους κέρδη αυξήθηκαν από 181,5 εκατομμύρια ευρώ το 2002 σε περίπου 253,1 εκατομμύρια ευρώ το 2003. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η ετήσια έρευνα της Stat Bank http://www.presspoint.gr/release.asp?id=46317 , σύμφωνα με την οποία η βελτίωση της κερδοφορίας ακολούθησε πολύ υψηλότερο ρυθμό από τον αντίστοιχο των πωλήσεων.

Ο συνολικός τζίρος των εταιρειών αυξήθηκε κατά 10,95% φθάνοντας το ποσό των 7,7 δισ. ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι στον κύκλο «αυτοκίνητο – χρηματοδότηση αγοράς – ελαστικά – αξεσουάρ» ανακυκλώνεται ένας τζίρος της τάξεως των 2,6 τρισ. δραχμών.

Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά (βάσει κύκλου εργασιών) μεταξύ όλων των τομέων επιχειρηματικής δραστηριότητας του ελληνικού εμπορίου. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων ενώ στην επόμενη θέση (μετά την αγορά των «τεσσάρων τροχών») βρέθηκε ο τομέας των αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Πάντως, το 2003 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τις μεγάλες εταιρίες της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι περίπου το 90% των επιχειρήσεων του δείγματος ήταν κερδοφόρες ενώ το 69% εξ αυτών εμφάνισαν αύξηση κερδοφορίας.