Μπορεί οι Ιταλοί να μειώνουν την ποσότητα και ποιότητα των τροφίμων που αγοράζουν, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει στο ελάχιστο τη δημοτικότητα της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι.
Μπορεί οι Ιταλοί να μειώνουν την ποσότητα και ποιότητα των τροφίμων που αγοράζουν, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει στο ελάχιστο τη δημοτικότητα της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι.
Η καταναλωτική δύναμη των Ιταλών επιστρέφει στα επίπεδα του 2004, σύμφωνα με στοιχεία του γεωργικού συνδέσμου Κολντιρέτι και του εθνικού στατιστικού ινστιτούτου Istat.
To 65% των οικογενειών μειώνει την ποσότητα ή την ποιότητα των τροφίμων που αγοράζει, σε μια χώρα στην οποία το φαγητό είναι κύριο μέρος της κουλτούρας και της παράδοσης. Η κρίση - λέει το Istat - πλήττει κυρίως τις οικογένειες των εργατών και τα ζευγάρια με δυο ή και περισσότερα παιδιά.
Είναι σαφείς οι λόγοι για τους οποίους η κατανάλωση δεν είναι εύκολο να τονωθεί: το 43% των Ιταλών συνταξιούχων παίρνει λιγότερα από χίλια ευρώ - μεικτά - το μήνα.
Σε δημοσκοπικό ζενίθ
Όσον αφορά την πρόσφατη πρωτοβουλία του Ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι να μειώσει κατά 80 ευρώ τον μήνα, φόρους και κρατήσεις στους χαμηλόμισθους εργαζόμενους, δεν δείχνει να μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Τις πρώτες τρεις ημέρες εκπτώσεων, στο κέντρο της Ρώμης, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 25%.
Παρ’ όλα αυτά, τα γκάλοπ για τον Ρέντσι συνεχίζουν να είναι θετικά: η κεντροαριστερά, σε δημοσκοπική έρευνα του ινστιτούτου Πιέπολι, συγκεντρώνει το 45% της πρόθεσης ψήφου. Ο Μπερλουσκόνι και σύμμαχοι βρίσκονται μόλις στο 30,5% ενώ ο Γκρίλο στο 21,5%.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός, τέλος, θα παίξει τώρα ένα ακόμη χαρτί για την ανάκαμψη: ελπίζει να δώσει άμεσα «πράσινο φως» σε δημόσια έργα, ύψους 2 δισ. ευρώ.
Πηγή: Deutsche Welle