Μείωση 1,1% εμφάνισε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, έναντι μείωσης 0,4% που είχε καταγραφεί κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Μείωση 1,1% εμφάνισε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, έναντι μείωσης 0,4% που είχε καταγραφεί κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Σε σύγκριση με τον Μάιο, ο Γενικός Δείκτης αυξήθηκε κατά 0,6%, έναντι μείωσης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2013 – Ιουνίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2012 – Ιουνίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,6%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2014, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 8,5% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ θερινού δεκαημέρου εκπτώσεων επίπεδα.
β) Κατά 0,9% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ θερινού δεκαημέρου εκπτώσεων επίπεδα.
γ) Κατά 0,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.
2. Από τη μείωση του δείκτη:
Κατά 0,3% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπές πατάτες και δημητριακά και παρασκευάσματα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και ελαιόλαδο.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ζάχαρη και μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά και στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 1,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
δ) Κατά 1,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου και είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη.
ε) Κατά 2,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών αναψυχής και του πακέτου διακοπών.
στ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
ζ) Κατά 1,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
η) Κατά 2,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 2,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,6% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ταχυδρομικών υπηρεσιών.