ΑΥΞΗΣΗ σε ποσοστό της τάξης του 6%, σημείωσαν στο σύνολο της χρήσης, τα κέρδη της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, Diageo Plc, αποτέλεσμα της μείωσης του κόστους λειτουργίας, αλλά και της ανάκαμψης της αγοράς κοκτέιλ ποτών, στις ΗΠΑ.
Η αύξηση των λειτουργικών κερδών της εταιρείας, εξαιρουμένων των εσόδων από τις εξαγορές, διατηρήθηκε στη χρήση που έληξε στις 30 Ιουνίου, στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του πρώτου εξαμήνου της χρήσης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Η εταιρεία, υπεβλήθη σε δαπάνες ύψους 50 εκατ. λιρών Αγγλίας (93 εκατ. δολ.) στο πλαίσιο του κόστους αναδιάρθωσής της.
Όπως και οι άλλες μικρότερες ανταγωνίστριές της στην Ευρώπη, Allied Domecq Plc και Pernod Ricard SA, η Diageo, αναπτύσσεται στην αγορά των ΗΠΑ, όπου οι καταναλωτές εγκαταλείπουν τα σήματα μπύρας και καταναλώνουν ελαφρά κοκτέιλ με χαμηλούς υδατάνθρακες. Τα έσοδα της Diageo στη Β. Αμερική αναρριχήθηκαν σε ποσοστό 9% το εξάμηνο που έληξε τον Δεκέμβριο του 2003.
Οι μετοχές της Diageo έχαναν 2,5 πένες, φθάνοντας στις 725 πένες η μία, χθες στο Λονδίνο. Συνολικά φέτος έχουν χάσει ποσοστό 1,4% και είχαν τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των εννέα μετοχών εταιρειών, που απαρτίζουν τον Bloomberg Europe Beverages Index, ο οποίος κέρδισε ποσοστό της τάξης του 13% κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης χρονικής περιόδου.
Το ρούμι Malibu και η βότκα Stolichnaya, της Diageo και της Allied Domecq αντιστοίχως, κέρδισαν μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ τον Μάϊο, σύμφωνα με τα στοιχεία της National Alcohol Beverage Control Association.