Μετά την αποτυχία της Siemens να αναλάβει τη γαλλική Alstom, πολλοί εκτιμούν ότι το θέμα δεν έχει κλείσει για τους Γερμανούς, καθώς, όπως λέεν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού θα επιβάλει όρους στους Αμερικανούς.
Μετά την αποτυχία της Siemens να αναλάβει τη γαλλική Alstom, πολλοί εκτιμούν ότι το θέμα δεν έχει κλείσει για τους Γερμανούς, καθώς, όπως λέεν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού θα επιβάλει όρους στους Αμερικανούς.
Με την κωδική ονομασία Montblanc οι άνθρωποι της Siemens αναφέρονταν σε εσωτερικά έγγραφα στις προσπάθειες εξαγοράς της γαλλικής Alstom και την αντιπαράθεσή της με την General Electric. Το περασμένο Σάββατο το τοπίο ξεκαθάρισε. Όπως σημείωνε ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας Τζο Κέζερ απευθυνόμενος στους συνεργάτες του, «η κορυφή αυτή δεν κατακτήθηκε πλήρως».
Για την General Electric ένα happy end δεν είναι και τόσο σίγουρο, λέει στην Deutsche Welle η Ντανιέλα Μπέργκντολτ, ειδική σε ζητήματα Siemens. «Όσο δεν έχουν μπει οι υπογραφές και δεν έχει δοθεί πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού όλα παραμένουν ανοιχτά. Και η Siemens παραμένει με το όπλο παρά πόδα. Η General Electric έχει την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία στους αεριοστρόβιλους, ενώ η Alstom ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση. Μεταξύ των δύο βρίσκεται η Siemens. Δεν αποκλείεται η Επιτροπή Ανταγωνισμού να πει όχι. Και η Siemens θα είναι τότε έτοιμη να δράσει», αναφέρει.
Κερδισμένη η Siemens παρά την αποτυχία…
Ήδη από το βράδυ της Παρασκευής ανακοινώθηκε ότι το γαλλικό κράτος θα συμμετάσχει στην Alstom, εξασφαλίζοντας δικαίωμα εξαγοράς του 20% των μετοχών από τη γαλλική Boygues. Η Ντανιέλα Μπέργκντολτ είναι σίγουρη ότι η γαλλική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει σε μια γαλλική εταιρεία κύρους, όπως η Alstom, να περάσει σε αμερικανικά χέρια, χωρίς να έχει λόγο και ρόλο το Παρίσι.
Ίσως και για αυτό το λόγο ο επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας Bayern LB Γιοχάνες Μάιερ αναφερόμενος στη συμφωνία General Electric – Alstom δεν κάνει λόγο για αποτυχία της Siemens: «Από επιχειρηματικής πλευράς η συμμετοχή της γαλλικής κυβέρνησης εγείρει αναμφίβολα ανησυχία. Με το 20% των μετοχών το Παρίσι αποκτά βαρύνουσα γνώμη στην Alstom και θα είναι σε θέση να καθορίσει την πορεία της». Για τη Siemens από την άλλη ιστορία προκύπτει κάτι πολύ θετικό, παρατηρεί η DW.
Για τη συνεργασία με τον ιαπωνικό κολοσσό Mitsubishi Heavy Industries, τονίζει η ειδική Ντανιέλα Μπέργκντολτ: «Το γεγονός ότι οι δύο ανταγωνίστριες εταιρείες έφθασαν στο σημείο να καταθέσουν κοινή προσφορά είναι για μένα θετικό μήνυμα. Δεν αποκλείεται να υπάρχουν και άλλα κοινά σημεία με τους Ιάπωνες. Ίσως να είναι η αρχή μιας μεγάλης φιλίας».
Πηγή: Deutsche Welle