ΣΤΑ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ επίπεδα, σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον οκτώ ετών, διαμορφώθηκαν τον Ιούνιο οι δαπάνες των καταναλωτών - εποχιακώς προσαρμοσμένες - στην τρίτη σε μέγεθος οικονομία της Ευρώπης, τη γαλλική, μετά τις προσφορές για την αγορά αυτοκινήτων, ειδών οικιακής χρήσης και ενδυμάτων.
Οι δαπάνες για καταναλωτικά αγαθά, οι οποίες αποτελούν το 1/4 του συνόλου των δαπανών των νοικοκυριών, αναρριχήθηκαν 4,2% έναντι του Μαΐου, μήνας κατά τον οποίον είχαν υποχωρήσει σε ποσοστό 0,4% (αναθεωρημένο), όπως ανακοινώθηκε από τη Στατιστική Υπηρεσία της χώρας, Insee. Συνολικά 23 οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News προέβλεπαν, ότι η αύξηση κατά μέσον όρο θα ήταν 0,4%.
«Οι Γάλλοι καταναλωτές έκαναν καλή δουλειά ξοδεύοντας τις οικονομίες τους», ανέφερε ο Nicolas Claquin, οικονομολόγος της HSBC-CCF στο Παρίσι, πριν από την ανακοίνωση των οικονομικών στοιχείων.
Οι δαπάνες των καταναλωτών βοήθησαν στην ώθηση της γαλλικής οικονομίας, η οποία ανακάμπτει από τη χαμηλότερη ανάπτυξη που εμφάνισε σε μια δεκαετία το 2003.
Την περασμένη εβδομάδα, η Bank of France, αύξησε την πρόβλεψή της για την οικονομική ανάπτυξη το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο στο 0,6% από 0,5%, μετά την ανάπτυξη 0,8% που σημείωσε το πρώτο τρίμηνο.
Η Γαλλία αναπτύχθηκε δύο φορές ταχύτερα από ό,τι η Γερμανία και η Ιταλία κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Η αύξηση, ήταν η μεγαλύτερη που σημειώθηκε μετά τον Αύγουστο του 1996, σύμφωνα με την ανακοίνωση της κυβέρνησης. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 8,5%.