Θέματα χρηματοδότησης του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και η επέκταση αυτού, συζητήθηκαν σήμερα στο πλαίσιο της έκθεσης «Ποσειδώνια 2014».
Θέματα χρηματοδότησης του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και η επέκταση αυτού, συζητήθηκαν σήμερα στο πλαίσιο της έκθεσης «Ποσειδώνια 2014».
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξεδόθη επρόκειτο για ενδιαφέρουσα συζήτηση, ενώ δόθηκε και η ευκαιρία στους Έλληνες πλοιοκτήτες να συναντηθούν με στελέχη ξένων επενδυτικών και χρηματοπιστωτικών εταιρειών.
Ειδικότερα στη συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια έλαβαν μέρος μερικοί από τους σημαντικότερους πλοιοκτήτες όπως ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryships Inc, η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, Navios Maritime Holding, Emanuele A. Lauro, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Scorpio Bulkers, Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Capital Product Partners, Αθανάσιος Ι. Μαρτίνος, ο διευθύνων σύμβουλος, Eastern Mediterranean Maritime Limited, Νικόλαος Τσάκος, και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Tsakos Energy Navigation.
Οι ομιλητές συζήτησαν θέματα γύρω από τις χρηματοδοτικές πηγές των επενδυτικών τους προγραμμάτων, ενώ υπήρξε και ένας διάλογος για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πλοιοκτήτες ο δρόμος προς το Χρηματιστήριο.
Ως εκπρόσωπος μιας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές εταιρείες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια, ο κ. Αθ. Μαρτίνος είπε ότι ο ανταγωνισμός ωφελείται από την πρόσβαση σε ρευστότητα που προσφέρουν οι αγορές, καθώς επίσης και από το επενδυτικό ενδιαφέρον των διάφορων funds.
Σημείωσε, δε, ότι οι όποιες επενδύσεις στον χώρο της ναυτιλίας είναι καλοδεχούμενες αφού συμβάλλουν στην βελτίωση της οικονομίας γενικότερα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και μέσω μιας σειράς άλλων οφελών που προορίζονται ειδικότερα στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας.
Όπως είπε η είσοδος στο Χρηματιστήριο των μεγάλων εταιρειών διευκολύνει τη μετάβαση της διοίκησής τους από τη μία γενιά στην άλλη.
Σύμφωνα με τον ίδιο διαφαίνεται μία εμφανής τάση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας όσον αφορά την μετοχοποίηση των μεγάλων εταιριών του κλάδου και στο μέλλον οι εισηγμένες εταιρίες του χώρου θα υπερτερούν σε αριθμό των μη εισηγμένων, αλλά, όπως είπε, κάτι τέτοιο θα αποβεί προς όφελος της παγκόσμιας ναυτιλίας αφού έτσι η πρόσβαση την ελληνική ναυτιλιακή εμπειρία και τεχνογνωσία θα είναι πιο εύκολη και πιο ευρεία.
Σχετικά με τον κίνδυνο υπερπροσφοράς σε θέματα χωρητικότητας τονάζ, ο κ. Μαρτίνος είπε ότι μια λύση θα μπορούσε να είναι η ενθάρρυνση των επενδυτικών fund στο να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.
Από την πλευρά του ο κ. Μαρινάκης είπε ότι τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια πρέπει να τηρούν αυστηρούς όρους και να ελέγχονται με επαγγελματικό τρόπο ούτως ώστε οι επενδύσεις τους να πραγματοποιούνται με γνώμονα κριτήρια που προσφέρουν υπεραξίες στην αγορά και να μην ωθούνται από υπερεκτιμήσεις που πιθανόν να κάνουν σχετικά με τα ύψη της κερδοφορίας στην οποία αποβλέπουν.
Ο κ. Ν. Τσάκος, η εταιρεία του οποίου ήταν εκ των πρώτων εισηγμένων, υποστήριξε ότι η ρευστότητα που απορρέει μέσω της μετοχοποίησης της εταιρείας προσβλέπει στην ανάπτυξή της.
«Διαθέτουμε έναν υψηλό αριθμό μετόχων και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα, παρά τα αρχικά προβλήματα που αντιμετωπίσαμε. Το χρηματιστήριο μας δίνει την δυνατότητα να κερδίσουμε το παιγνίδι, ενώ οι εταιρίες που παραμένουν σε ιδιωτικά χέρια έχουν περιορισμένες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη» είπε.
Από την πλευρά της η κ. Φράγκου ανέφερε ότι «είναι σημαντική η πρόσβαση στις αγορές, διότι βοηθάει την αλλαγή σκυτάλης στα διοικητικά θέματα με την ανάληψη καθηκόντων από τα στελέχη της νέας γενιάς αλλά και επειδή η ρευστότητα δίνει τα κατάλληλα εργαλεία για την επίτευξη επενδυτικών στόχων. Ιδιαίτερα εάν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις οικονομίες κλίμακας, τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά».
Προλογίζοντας τη συζήτηση, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε: «Επιθυμούμε μια στενότερη σύνδεση μεταξύ της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας και της οικονομίας της χώρας μας και θα εισαγάγουμε μέτρα τα οποία θα ενθαρρύνουν την είσοδο στην ελληνική αγορά περισσότερων εταιρειών του ναυτιλιακού χώρου, δίχως να κινδυνεύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ελληνικών εταιρειών.
Τόνισε δε ότι επιθυμεί να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες σε εταιρείες και ανθρώπους να πάνε στη θάλασσα είτε ως επιχειρηματίες, είτε ως απλοί ναυτικοί.
«Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ούτως ώστε να εκμεταλλευτούμε τα διαθέσιμα κονδύλια των δομικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου» ανέφερε.
Σημειώνεται ότι τα Ποσειδώνια 2014 τελούν υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.