Ιδιαίτερα σημαντικός καθίσταται o ρόλος της ποντοπόρου ναυτιλίας σε μια εποχή που το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας προσανατολίζεται σε εξαγώγιμους τομείς. Αυτό εκτιμούν οι οικονομικοί αναλυτές της Eurobank, οι οποίοι, σε σχετική τους μελέτη, βλέπουν τα μελλοντικά καθαρά έσοδα από την ελληνική ναυτιλία να ανέρχονται στο 4,9% και 5,7% του ΑΕΠ το 2014 και 2015, αντίστοιχα, από 4,2% του ΑΕΠ το 2013.
Ιδιαίτερα σημαντικός καθίσταται o ρόλος της ποντοπόρου ναυτιλίας σε μια εποχή που το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας προσανατολίζεται σε εξαγώγιμους τομείς.
Αυτό εκτιμούν οι αναλυτές της Eurobank, οι οποίοι, σε σχετική τους μελέτη, βλέπουν τα μελλοντικά καθαρά έσοδα από την ελληνική ναυτιλία να ανέρχονται στο 4,9% και 5,7% του ΑΕΠ το 2014 και 2015, αντίστοιχα, από 4,2% του ΑΕΠ το 2013.
Έτσι, προκειμένου να αυξηθεί το καθαρό όφελος της οικονομίας από τα έσοδα των Ελλήνων εφοπλιστών, οι αναλυτές της τράπεζας θεωρούν πως η πολιτεία οφείλει να ενισχύσει τη θέση της χώρας ως παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου, με δράσεις που να παρέχουν κίνητρα για την εγκατάσταση ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα, να καθιστούν ελκυστική την επιλογή εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο, να ενθαρρύνουν την είσοδο ναυτιλιακών κεφαλαίων στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα και να μειώνουν τα γραφειοκρατικά εμπόδια.
Πιο αναλυτικά, στη μελέτη με τίτλο «η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία και η συμβολή της στην εγχώρια οικονομία», οι οικονομικοί αναλυτές της τράπεζας Μαρία Πρανδέκα και Βασίλης Ζάρκος προβαίνουν σε εκτιμήσεις για την η εξέλιξη των καθαρών εσόδων από την ποντοπόρο ναυτιλία τα επόμενα δύο χρόνια.
Αρχικά σημειώνουν πως η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί μαζί με τον τουρισμό τον έναν από τους δύο βασικότερους πυλώνες των ελληνικών εξαγωγών υπηρεσιών.
Στην περίοδο 2000-2013, οι καθαρές εισπράξεις (εισπράξεις μείον πληρωμές) που προέρχονται από την ποντοπόρο ναυτιλία ανήλθαν στο 4,2% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο, ενώ συνέβαλαν στην χρηματοδότηση του 16,6% των εισαγωγών την ίδια περίοδο.
Τα έσοδα από την ελληνική ναυτιλία στηρίζονται στην ηγετική θέση των Ελλήνων εφοπλιστών στον κλάδο, οι οποίοι ελέγχουν πάνω από το 16% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας.
Αναλυτικά, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, τα συμπεράσματα της μελέτης είναι τα ακόλουθα: