Οικονομία & Αγορές
Κυριακή, 01 Ιουνίου 2014 17:35

Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τα Logistics

Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο σχέδιο νόμου για τα Logistics, στο οποίο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος αλλά και τον εκσυγχρονισμό του.

Κατατέθηκε στη Βουλή το νέο σχέδιο νόμου για τα Logistics, στο οποίο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος αλλά και τον εκσυγχρονισμό του.

Η κατάθεση και η σύνταξη του νομοσχεδίου έγινε από κοινού από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των δύο υπουργείων, στην κατάρτιση του νομοσχεδίου συμμετείχαν εκπρόσωποι δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με τη δημιουργία ειδικής επιτροπής υπό την προεδρία του κ. Θανάση Ζησιμόπουλου.

Επίσης για την κατάρτισή του υπήρξε συνεργασία και με ειδική ομάδα της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Με τι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

  • Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο  λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL – Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το δημόσιο.
  • Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος .
  • Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.
  • Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης
  • Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.
  • Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου στην Αττική και στη Θεσσαλινή στο πρώην στρατοπέδο Γκόνου.
  • Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κλπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.
  • Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.
  • Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτυών για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου Συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.


Σε κοινή τους δήλωση οι δύο υπουργοί - Κωστής Χατζηδάκης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης - υπογράμμισαν ότι «η τόνωση του κλάδου των Logistics, μέσω αυτού του νομοσχεδίου, μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά στο να γίνει η Ελλάδα ο σημαντικότερος διαμετακομιστικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου. Εναρμονιζόμαστε με όσα ισχύουν στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες και με το νομοσχέδιο αυτό δίνουμε απαντήσεις σε αιτήματα της αγοράς και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για να ενισχυθούν και άλλοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας».