Στο 1,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το συνολικό κόστος για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου εκτιμάται ότι θα φτάσει μέχρι τα 220 εκατ. ευρώ.
Στο 1,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το συνολικό κόστος για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, ενώ η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου εκτιμάται ότι θα φτάσει μέχρι τα 220 εκατ. ευρώ.
Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο - το οποίο περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα - ξεκίνησε σήμερα με την αποστολή για δημοσίευση, στην επίσημη εφημερίδα της Ε.Ε., της σχετικής διακήρυξης.
Το διεθνές αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο σε πέντε χρόνια, από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα, ενώ η διάρκεια παραχώρησης θα είναι 35 έτη συμπεριλαμβανομένης και της περιόδου κατασκευής.
Κατά την περίοδο κατασκευής υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Διευκρινίζεται ότι στο συνολικό κόστος του έργου συμπεριλαμβάνονται οι απαλλοτριώσεις, οι δαπάνες εξυπηρετήσεων δανείων και των λοιπών δαπανών. Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου θα αποτελέσει διαγωνιστικό μέγεθος με ελάχιστο και μέγιστο όριο, ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η καταστατική πλειοψηφία στην εταιρεία.
Η δημοπράτηση του έργου κρίθηκε αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις επί του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου. Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα λόγο, τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών.