Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες με βάση υπολογισμού του gross tonnage (gt) ή του dead weight tones (dwt). Σε Έλληνες ανήκουν και τα περισσότερα δεξαμενόπλοια.
Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες με βάση υπολογισμού του gross tonnage (gt) ή του dead weight tones (dwt). Σε Έλληνες ανήκουν και τα περισσότερα δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείτο από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 8.357 πλοία,159.401.728 gt και 242.640.509 dwt και τρίτη η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.
Ανά τύπο πλοίων, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, ακολουθεί η Ιαπωνία με 938 πλοία και η Κίνα με 531 πλοία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που φιγουράρουν πρώτοι στον κατάλογο σε αριθμό πλοίων, είναι οι Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 114 πλοία, 20.581.974 dwt και 12.088.789, ενώ προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).
Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff και Dryships με 128 πλοία, 16.433.577 dwt και 9.177.969 gt ο οποίος προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου.
Η Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 117 πλοία, 11.252528 dwt και 6.268.888 gt η οποία προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων.
Επίσης η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 95 πλοία, 12.486.682 dwt και 7.443.560 gt. η οποία προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων.
Οι ελληνικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μεγάλες αγορές πλοίων, ύψους 6,8 δισ., το α' τρίμηνο του 2014 ενώ οι παραγγελίες για νέα πλοία αυξήθηκαν κατά 126% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του 2013 με επενδύσεις άνω των 3,5 δισ. ευρώ.
Το επενδεδυμένο κεφάλαιο για την κατασκευή νέων πλοίων έχει επίσης αυξηθεί, ξεπερνώντας τα 25 δισ. ευρώ για 792 νέες παραγγελίες.
Πηγή: ΑΜΠΕ