Την αντίθεσή του αλλά και τις θέσεις του σχετικά με το νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς.
Την αντίθεσή του αλλά και τις θέσεις του σχετικά με το νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς.
Οι θέσεις του Συλλόγου είναι οι ακόλουθες:
Λαϊκές αγορές
Η μεταφορά της αρμοδιότητας καθορισμού του ανωτάτου αριθμού αδειών για τις λαϊκές αγορές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης από το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στους Δήμους, μας βρίσκει αντίθετους διότι θα χαθεί ο έλεγχος τους συνολικού αριθμού αδειών στις συγκριμένες περιοχές.
Στάσιμο και πλανόδιο εμπόριο
Με την κατάργηση της διαφοροποίησης των αδειών προϊόντων γης και θάλασσας (τύπου Α’) και διαρκών ειδών (τύπου Β’), ένας πωλητής διαρκών ειδών που έλαβε άδεια από μια περιφέρεια της χώρας θα μπορεί να ασκεί το επάγγελμά του σε όλη την επικράτεια.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην συγκεκριμένη ρύθμιση. Η μετατροπή της διάρκειας των αδειών σε αορίστου χρόνου δεν μας βρίσκει συμφώνους. Η τριετής ανανέωση διασφαλίζει την δυνατότητα έλεγχου.
Δημιουργείται κίνδυνος να μετατραπούν σε υπαίθρια παζάρια οι πλατείες των πόλεων της χώρας, με την κατάργηση της υποχρεωτικής απόστασης μεταξύ των θέσεων στάσιμου εμπορίου.
Τέλος, η κατάργηση της υποχρέωσης διαβούλευσης του Περιφερειάρχη με τους τοπικούς φορείς, για τον καθορισμό του ανωτάτου ορίου αδειών στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου, σε συνδυασμό με την κατάργηση της δέσμευσής του να ανακοινώνει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους τον συνολικό αριθμό τους, δίνει την δυνατότητα στον Περιφερειάρχη να εκδίδει ανεξέλεγκτο αριθμό άδειων σε όποια χρονική στιγμή θέλει.
Αυτό θα οδηγήσει σε γιγάντωση του στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου, αφού ο κάθε Περιφερειάρχης θα μπορεί να αποφασίζει με προσωπικά και ιδιωτικά κριτήρια.
Κυριακάτικες αγορές και παζάρια
Η κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών για τις Κυριακάτικες Αγορές και το δικαίωμα που παρέχεται στον Περιφερειάρχη για το πόσες και ποιες Κυριακάτικες αγορές θα εγκρίνει στον τόπο ευθύνης του, μας βρίσκουν αντίθετους.
Δεδομένης της έλλειψης επαρκούς ελέγχου τις Κυριακές και λαμβάνοντας υπόψη τις πιέσεις που δέχονται από πλευράς μικροπωλητών οι τοπικές αρχές για δημιουργία κυριακάτικων παζαριών, είμαστε βέβαιοι ότι κατ’ αυτό τον τρόπο θα προκύψει μια ανεξέλεγκτη εξάπλωση του υπαίθριου εμπορίου, είτε είναι νόμιμο, είτε παράνομο.
Επίσης, κρίνουμε απολύτως αναγκαία τη διαβούλευση, που με το παρών νομοσχέδιο καταργείται, των φορέων της τοπικής κοινωνίας με το αρμόδιο Δημοτικό Συμβούλιο για τον ανώτατο αριθμό των αδειών που θα χορηγηθούν, καθώς θα δημιουργηθεί ανατροπή της ισορροπίας μεταξύ οργανωμένου και πλανόδιου εμπορίου στις τοπικές κοινωνίες.
Έλεγχος υπαίθριο εμπορίου
Η δραστηριοποίηση της Ελληνικής Αστυνομίας και του ΣΔΟΕ στη διενέργεια ελέγχων για την πάταξη της παράνομης υπαίθριας παρεμπορικής δραστηριότητας, μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους. Ωστόσο, η πλήρης ενεργοποίηση του Συντονιστικού Κέντρου για την Αντιμετώπιση του Παρεμπορίου (ΣΥΚΑΠ), συνδυαστικά με την συνεργασία των ελεγκτών με τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, είναι απαραίτητη για αποτελεσματικότερο έλεγχο.
Λειτουργία εκθέσεων
Η αφαίρεση της διάταξης που προβλέπει διοικητική άδεια για τον οργανωτή και η αντικατάστασή της από απλή αναγγελία του προς τον Δήμο ή την Περιφέρεια για τους χώρους κάτω των 1000 τμ. δεν μας βρίσκει σύμφωνους, καθώς είναι απαραίτητη για την ορθή τήρηση των διατάξεων του νόμου περί εκθέσεων.
Επίσης, πρέπει να παραμείνει σε ισχύ η διάταξη ότι δεν επιτρέπονται λιανικές πωλήσεις στους χώρους των εκθέσεων, διότι διαφορετικά οι εκθέσεις θα μετατραπούν σε παζάρια, επιφέροντας δυσμενείς συνέπειες για το οργανωμένο εμπόριο και την εθνική οικονομία.