Σημαντικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, κυρίως εξαιτίας της κρίσης, διαπιστώνει στην ετήσια πανελλήνια έρευνά του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αλλαγών (ΙΕΛΚΑ).
Σημαντικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, κυρίως εξαιτίας της κρίσης, διαπιστώνει στην ετήσια πανελλήνια έρευνά του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αλλαγών (ΙΕΛΚΑ).
Το Ινστιτούτο σε έρευνά του μεταξύ 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα διαπιστώνει ότι για το 2013 - 14 ο Έλληνας προσπαθεί με έξυπνες λύσεις να εξοικονομήσει χρήματα. Στην προηγούμενη έρευνα που αφορούσε το διάστημα 2012 - 13 είχε διαπιστωθεί ότι το βασικό ενδιαφέρον του καταναλωτή ήταν να μειώσει την σπατάλη του αλλά και να περιορίσει τις αγορές του.
Ο καταναλωτής στρέφεται πλέον σε προσφορές, αλλά φροντίζει και να συγκρίνει τις τιμές επισκεπτόμενος περισσότερα καταστήματα, επιλέγοντας μεγαλύτερες συσκευασίες και κάνοντας πιο συχνές επισκέψεις αγοράζοντας τα απαραίτητα.
Η συντριπτική πλειοψηφία (86%) των καταναλωτών «κυνηγούν» περισσότερο τις προσφορές επωνύμων προϊόντων σε σχέση με το παρελθόν.
Το 82% των καταναλωτών είναι πιο προσεκτικοί με τις αγορές τους και ειδικά στα σουπερμάρκετ όπου έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν μεγάλο αριθμό διαφορετικών προϊόντων, είτε αφιερώνει χρόνο στη σύγκριση στο ράφι ή αξιοποιεί τα φυλλάδια, αλλά και το διαδίκτυο, λόγω ευκολίας σύγκρισης.
Ποσοστό 76% του κοινού έχει μεταφέρει τις αγορές του σε πιο φθηνές εναλλακτικές λύσεις, είτε επιλέγοντας περισσότερες προσφορές, είτε επιλέγοντας άλλη «μάρκα» με αποτέλεσμα να αγοράζει γενικά πιο φθηνά προϊόντα.
Οι καταναλωτές σε ποσοστό 76% προσανατολίζονται πλέον στην αγορά μεγάλων συσκευασιών προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές, στο πλαίσιο της μείωσης από την πλευρά τους των εξόδων τους προβαίνουν σε μείωση των προϊόντων που αγοράζουν, αποφεύγοντας κυρίως προϊόντα «πολυτελείας» που αγόραζαν στο παρελθόν και επιλέγοντας τα απαραίτητα και κυρίως αυτά που του προσφέρουν «value for money».
Όλο και περισσότεροι καταναλωτές (67%) επιλέγουν την οικονομικότερη λύση των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων που παρέχουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο κινητικοί με το 62% να δηλώνει ότι πλέον επισκέπτεται πάνω από ένα κατάστημα για να συγκρίνει τιμές, να εκμεταλλευτεί τις προσφορές και να κάνει τις αγορές του.
Ποσοστό 77% των καταναλωτών δηλώνουν ότι έχουν μειώσει το φαγητών «απ’ έξω» και αντίστοιχα έχουν αυξήσει σε ένα βαθμό το μαγείρεμα εντός του σπιτιού, αυξάνοντας και αντίστοιχα τις αγορές τους σε τρόφιμα.
Πηγή: ΑΜΠΕ