Σε «όχημα» για την ανάπτυξη και την απασχόληση για όλη την Ευρώπη μπορεί να αναδειχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός, εκτίμησε ο υπουργός Ναυτιλίας και στο πλαίσο αυτό κινείται και το νομοσχέδιο που κατατέθηκε προ ημερών για τα τουριστικά σκάφη.
Σε «όχημα» για την ανάπτυξη και την απασχόληση για όλη την Ευρώπη μπορεί να αναδειχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός, εκτίμησε ο υπουργός Ναυτιλίας, αναφέροντας ότι στο πλαίσο αυτό κινείται και το νομοσχέδιο που κατατέθηκε προ ημερών για τα τουριστικά σκάφη.
Μιλώντας στη 10η Συνάντηση Υψηλού Επιπέδου των κρατών- κελών της ΕΕ με θέμα την «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική» (ΟΘΠ), στο Ζάππειο Μέγαρο, ο κ. Μ. Βαρβιτσιώτης έκανε εκτενή αναφορά στη συμβολή της ναυτιλίας και γενικότερα των θαλάσσιων δραστηριοτήτων στην ελληνική οικονομία.
Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική πλευρά αποφάσισε να αναδείξει τη «θάλασσα» ως έναν από τους πυλώνες της Προεδρίας. Όπως εκτίμησε ο υπουργός, «οι θαλάσσιες και ναυτιλιακές δραστηριότητες αποτελούν μία αστείρευτη πηγή ανάπτυξης και ευημερίας για όλη την Ευρώπη».
Ο υπουργός Ναυτιλίας επικεντρώθηκε σε δύο κρίσιμα πεδία, όπως είπε, αυτό του θαλάσσιου τουρισμού και της νησιωτικότητας.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να αποτελέσει όχημα για την ανάπτυξη και την απασχόληση για όλη την Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. Έχω ήδη φέρει νομοθετική πρωτοβουλία στη Βουλή για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου του γιότινγκ. Ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη από τον θαλάσσιο τουρισμό και να συνεισφέρουμε στον κοινό στόχο της Ευρώπης που είναι η τόνωση της απασχόλησης», υπογράμμισε.
Εξάλλου, ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση στην πολιτική της νησιωτικότητας, την οποία έχει ιεραρχήσει ψηλά η ελληνική Προεδρία στην ατζέντα της, λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα με χιλιάδες νησιά και βραχονησίδες και στηριζόμενη σε αυτό, «θέλει να αναδείξει τη νησιωτική πολιτική στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού περιβάλλοντος».
«Στόχος μας είναι να προωθηθούν πολιτικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο που θα περιορίζουν τις συνθήκες απομόνωσης των νησιών και θα προσφέρουν ισότιμες ευκαιρίες ανάπτυξης», είπε σχετικά.
Ο υπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάπτυξη, κατά τη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας, της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής Θαλάσσιας Ασφάλειας και της Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την παράνομη μετανάστευση, αλλά και στα μέχρι σήμερα επιτεύγματα της ελληνικής Προεδρίας ως προς την ΟΘΠ.
«Αποκορύφωμα της στρατηγικής μας θα είναι η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης μεταξύ Συμβουλίου και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για επίτευξη συμφωνίας τους σχετικά με την Οδηγία για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό, καθώς και η προώθηση Συμπερασμάτων του Συμβουλίου για το μέλλον της ΟΘΠ», σημείωσε.