ΤΟ ΣΑΛΟΝΙ αυτοκινήτου στο Παρίσι, θα χρησιμοποιήσουν Toyota Motor Corp. και Honda Motor Co., προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων τους στη Δυτική Ευρώπη, σε μια προσπάθεια να προλάβουν τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ασίας, θα εμφανίσει αυτό που αποκαλεί – η πιο καθαρή μηχανή ντήζελ στον κόσμο – η οποία θα αρχίσει να πωλείται το επόμενο έτος. Από την άλλη πλευρά, η Honda, η τρίτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, θα εκθέσει τα νέα μοντέλα της με κινητήρα ντήζελ, το FR-V και το CR-V, τα οποία πρόκειται να πουλήσει στην Ευρώπη μέσα στο 2005.
Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στόχο την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου στην Ευρώπη, τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο με αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο, προκειμένου να μειώσουν την εξάρτησή τους από την αγορά της Β. Αμερικής. Η Ευρώπη αποτελεί λιγότερο από το 5% των λειτουργικών κερδών των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έναντι ποσοστού μεγαλύτερου του 60% στην αγορά της Β. Αμερικής, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των οικονομικών αναλυτών.
«Είναι ζωτικής σημασίας για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν περισσότερες επιλογές στις μηχανές ντήζελ στην Ευρώπη, ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να βελτιώσουν την εικόνα του σήματός τους», ανέφερε ο Atsushi Osa, ο οποίος διαχειρίζεται 110 δισ. δολ. σε μετοχές με την Sumitomo Mitsui Asset Management Co. στο Τόκυο, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών των εταιρειών παραγωγής αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας :«Η Ευρώπη, είναι κατά πάσα πιθανότητα η πιο ανταγωνιστική αγορά στον κόσμο και αυτό θα χρειαστεί χρόνο».
Οι πωλήσεις της Toyota, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων με κινητήρες ντήζελ και βενζίνης, αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 9% στη Δυτική Ευρώπη τους οκτώ μήνες του 2004, τη στιγμή που οι πωλήσεις της Honda, αυξήθηκαν κατά 11%.
Σημειώνεται, ότι περισσότερο από το 40% των 15 εκατ. αυτοκινήτων που πωλούνται ετησίως στην Ευρώπη, έχουν κινητήρες ντήζελ. Η Toyota το οκτάμηνο του 2004 κατείχε το 5,1% της αγοράς αυτοκινήτων της Δ. Ευρώπης και η Honda το 1,5%.
«Τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντήζελ, κοστίζουν περίπου 2.000 ευρώ (2.413 δολ.) ακριβότερα από ό,τι τα αντίστοιχα με κινητήρες βενζίνης. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι, προτίθενται να πληρώσουν περισσότερο, επειδή οι φόροι για το ντήζελ είναι λιγότεροι, ενώ οι κινητήρες ντήζελ έχουν 30%-40% μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα», ανέφερε ο Graeme Maxton, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών, Autopolis.
Οι μετοχές της Toyota κέρδιζαν 10 γιέν ή 0,2%, φθάνοντας στις 4.200 γιέν η μία στις 9:40' π.μ., ώρα Τόκυο και της Honda κατά 30 γιέν, ποσοστό 0,5%, φθάνοντας στις 5.500 γιέν η μία.