ΑΥΞΗΣΗ της τάξης του 30% σημείωσαν στο πρώτο εξάμηνο τα καθαρά κέρδη της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, Tesco Plc, καθώς η εταιρεία αύξησε την γκάμα της με νέα προϊόντα – όπως βαλίτσες – προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές στα καταστήματά της και να επεκταθεί εκτός χώρας.
Τα καθαρά της κέρδη αναρριχήθηκαν στα 560 εκατ. λίρες Αγγλίας (ένα δισ. δολ.) ή 7,22 πένες ανά μετοχή τις 24 εβδομάδες που έληξαν στις 14 Αυγούστου, από 431 εκατ. λίρες ή 5,94 πένες ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση. Οι πωλήσεις της, χωρίς τους φόρους, αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 12%, φθάνοντας στο 15,1 δισ. λίρες.
Ο επικεφαλής της Tesco, Terry Leahy, 48 ετών, προχώρησε στην αγορά καταστημάτων στην Κίνα και πρόσθεσε ρούχα, είδη σπιτιού και DVD στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, προκειμένου να ανταγωνιστεί την Wal-Mart Stores Inc., η οποία διαχειρίζεται επίσης σούπερ μάρκετ μέσω του τμήματός της, Asda.
Η Tesco, μείωσε συνολικά μέσα στο έτος κατά πέντε εκατ. λίρες τις τιμές των προϊόντων της και σε όλα της τα είδη από είδη τροφίμων, όπως μπέργκερ γαλοπούλας, μέχρι σάλτσες για σαλάτες, προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά.
«Η Tesco απέδειξε ότι ευνοείται από τις προσφορές σε άλλα είδη εκτός από αυτά των τροφίμων», ανέφερε η Lucy MacDonald, επικεφαλής του τμήματος μετοχών της Dresdner RCM Global Investors, συμπληρώνοντας: «Η αυξανόμενη ανάπτυξη στο εξωτερικό και τα νέα προϊόντα που τοποθετεί στα ράφια, εκτός των τροφίμων, είναι ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία, εάν θέλει να παραμείνει σε ηγετική θέση».
Αναλυτές εκτιμούσαν ότι η Tesco, της οποίας η μετοχή έχει κερδίσει φέτος ποσοστό 6,4%, να εμφανίσει 18% υψηλότερα κέρδη και πωλήσεις κατά 12% υψηλότερες. Οι μετοχές της J Sainsbury Plc και της William Morrison Supermarkets Plc, της υπ αριθμόν τρία και τέσσερα αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βρετανίας αντιστοίχως, έχασαν μέσα στο 2004, ποσοστό της τάξης του 11%.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Tesco, πρόκειται να προχωρήσει στην αύξηση του προσωπικού της κατά 6% φέτος και να ανοίξει περισσότερα από 100 καταστήματα διεθνώς, καθώς έντονος είναι ο ανταγωνισμός που ασκείται μετά την εξαγορά της Safeway Plc τον Μάρτιο από την Morrison.
Η Tesco ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει την αύξηση του προμερίσματός της κατά 11%, στις 2,29 πένες ανά μετοχή.