Περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο αρωμάτων και καλλυντικών, παρά τις εκπτώσεις και προσφορές, διαπιστώνει μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε.
Περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο αρωμάτων και καλλυντικών, παρά τις εκπτώσεις και προσφορές, διαπιστώνει μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε.
Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η οικονομική ύφεση και τα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής προκάλεσαν τον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και κατ' επέκταση στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου.
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών, η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών - σε τιμές καταναλωτή - ακολουθεί πτωτική πορεία, φθάνοντας το 2012 στα 846 εκατ. ευρώ, μειούμενη περαιτέρω κατά 9,1% σε σχέση με το 2011.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, τα προϊόντα μαλλιών υποχώρησαν κατά 12,7% στα 240 εκατ. ευρώ, τα είδη προσωπικής υγιεινής μειώθηκαν κατά 8,1% στα 170 εκατ. ευρώ και τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος σημείωσαν πτώση 5,2% στα 275 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, τα αλκοολούχα αρωματικά υποχώρησαν κατά 12,1%, ενώ τα είδη προϊόντα μακιγιάζ σημείωσαν κάμψη 10%.
Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, η υποχώρηση της ζήτησης έχει οδηγήσει τους λιανέμπορους στην παροχή σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων. Σημειώνεται ωστόσο ότι η πολιτική αυτή έχει προκαλέσει τη συρρίκνωση των περιθωρίων κερδοφορίας του κλάδου.
Στη μελέτη αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 38 επιχειρήσεων. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, οι συνολικές πωλήσεις του δείγματος το 2012 υποχώρησαν περαιτέρω κατά 11,7% στα 370,46 εκατ. ευρώ.
Τα συνολικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) εμφάνισαν σημαντική πτώση κατά 31,7% στα 11,94 εκατ. ευρώ, ενώ οι προ φόρων ζημιές διευρύνθηκαν σε 6,92 εκατ. ευρώ.