Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014 07:00

Πυρ ομαδόν στην κυβέρνηση για τον ΟΛΠ

Στα «άκρα τραβάει» το ΠΑΣΟΚ την υπόθεση πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Μία μέρα μετά τη συζήτηση στη διαρκή επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Φίλιππος Σαχινίδης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις συνθήκες ανταγωνισμού, το κόμμα της συγκυβέρνησης επανήλθε δριμύτερο μέσω του προέδρου του Ευάγγελου Βενιζέλου.

Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»

Στα «άκρα τραβάει» το ΠΑΣΟΚ την υπόθεση πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ.

Μία μέρα μετά τη συζήτηση στη διαρκή επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Φίλιππος Σαχινίδης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις συνθήκες ανταγωνισμού, το κόμμα της συγκυβέρνησης επανήλθε δριμύτερο μέσω του προέδρου του Ευάγγελου Βενιζέλου.

Πιο συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ επαναλαμβάνει ότι η θέση για την αξιοποίηση των λιμένων όπως αυτή έχει συμπεριληφθεί τόσο στους νόμους δημοσιονομικής σταθερότητας όσο και στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ αλλά και στην προγραμματική συμφωνία στήριξης της κυβέρνησης και έχει αποτυπωθεί από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο είναι ότι «τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια».

Το ΠΑΣΟΚ είμαστε υπέρ της αξιοποίησης της περιουσίας των λιμανιών, με διαδικασίες όμως που είναι συμβατές με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε θέματα ανταγωνισμού, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, εργασιακών σχέσεων και προστασίας του περιβάλλοντος.

Θέτει και πάλι ζήτημα ίδρυσης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και σημειώνει ότι «και όταν κατατέθηκε ο ν.3845/2010 από τον υπουργό Οικονομικών, τον κ. Παπακωνσταντίνου, επροτείνετο τότε η πώληση του 23,1% των μετοχών.

Αργότερα με το ν. 4093/ 2012 που κατατέθηκε από τον υπουργό Οικονομικών τον κ. Στουρνάρα προβλέπονταν ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων. Πώς ξεκινήσαμε από το 23,1%, μετά πήγαμε σε παραχωρήσεις και καταλήγουμε στην επιλογή την οποία έχουμε σήμερα;» τονίζει το ΠΑΣΟΚ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Αλλά και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β’ Πειραιά Παναγιώτης Λαφαζάνης σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στην ανάγκη της ενότητας εργαζομένων και παραγωγικών φορέων πέρα από ιδεολογικά και πολιτικά σύνορα για τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και την ανασυγκρότησή του υπό δημόσιο έλεγχο.

Πρότεινε πανστρατιά για τη διεξαγωγή από τους δήμους και τους φορείς δημοψηφίσματος για την παραμονή του λιμανιού υπό δημόσιο έλεγχο, την έκδοση κοινού ψηφίσματος από όλους τους φορείς και τη δημιουργία κονκάρδας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, καθώς και τη διοργάνωση παλλαϊκών συλλαλητηρίων.

Ο ΔΣΠ

Εν τω μεταξύ, τους 34 έφτασαν οι φορείς του Πειραιά, μεταξύ των οποίων και τα τρία Επιμελητήρια της πόλης, που έχουν εκδηλώσει την αντίθεσή τους στην πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ. Τελευταίος φορέας ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, που σύμφωνα με τον πρόεδρό του Στέλιο Μανουσάκη «η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ είναι εξόχως αντισυνταγματική.

Οπως αναδείχθηκε στην πρόσφατη ημερίδα του συλλόγου μας με τη Νομική Σχολή Αθηνών για το θεσμικό καθεστώς των ευρωπαϊκών λιμένων, οι λιμένες στο ελληνικό δίκαιο ανήκουν στη δημόσια κτήση και προορίζονται για την άμεση εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού, ο οποίος συνιστάται στην κοινοχρησία τους, η διαχείρισή τους, δε, αντιδιαστέλλεται προς την ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και συνιστά άσκηση δημόσιας εξουσίας. Με απλά λόγια, οι λιμένες δεν αποτελούν “ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου”, κακώς μεταφέρθηκαν οι μετοχές των λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ και κάκιστα το ΤΑΙΠΕΔ πουλάει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε».

«Εκπρόσωποι της COSCO»

Στον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη έστρεψε τα βέλη της η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος) που σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι όσα «τεχνάσματα, όσα ψέματα κι αν επιστράτευσαν στη Βουλή ο υπ. Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτης και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Μανιατόπουλος δεν πρόκειται να νομιμοποιήσουν την εγκληματική πολιτική ιδιωτικοποίησης των λιμανιών».

«Ανακάλυψαν ότι ο ΟΛΠ είναι ένα περιφερειακό λιμάνι, όταν από τη δεκαετία του 2000 ο αριθμός των containers που διακινούσε ήταν 1,6 εκ. TEUs. Εχει ένα από τα μεγαλύτερα Car Terminal, είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου και καλύπτει όλο το εύρος των λιμενικών δραστηριοτήτων», σημείωσε και κατέληξε: «Χθες στη Βουλή Βαρβιτσιώτης, Μανιατόπουλος, Εμίρης λειτούργησαν ως “εκπρόσωποι” της COSCO. Οποιος διαβάσει τα πρακτικά της Βουλής το αντιλαμβάνεται. Είναι ολοφάνερο, δεν ετοιμάζεται διαγωνισμός, αλλά ανάθεση με ή χωρίς “φιλικό διακανονισμό”».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]