Την ώρα που η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ενημέρωνε τα μέλη της ότι την ερχόμενη Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου θα συζητηθεί το θέμα της πώλησης του ΟΛΠ, εκπρόσωπος του ομίλου Grimaldi επαναβεβαίωνε το ενδιαφέρον του για το car terminal του Οργανισμού.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Την ώρα που η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής ενημέρωνε τα μέλη της ότι την ερχόμενη Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου θα συζητηθεί το θέμα της πώλησης του ΟΛΠ, εκπρόσωπος του ομίλου Grimaldi επαναβεβαίωνε το ενδιαφέρον του για το car terminal του Οργανισμού.
Απαντώντας σε ερώτηση της «Ν», στο περιθώριο εκδήλωσης επίσημης παρουσίασης της ναυτικής και εμπορικής πρακτόρευσης των φορτηγών πλοίων (Ro-Ro, Car & Truck Carriers) από τις Μινωικές Γραμμές, εκπρόσωπος των Ιταλών σημείωσε ότι ο όμιλος Grimaldi παρακολουθεί τις νομικές και άλλες εξελίξεις γύρω από το μέλλον του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι το ενδιαφέρον του για το car terminal παραμένει ισχυρό.
Οπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πωλ Κυπριανού, ο όμιλος έχει τη διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων σε πολλά λιμάνια της Ευρώπης και θα έβλεπε πολύ θετικά μέσα από μία διαγωνιστική διαδικασία να κέρδιζε τη διαχείριση του car terminal του ΟΛΠ.
Ανεξάρτητα, πάντως, από την πορεία ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, ο όμιλος Grimaldi δίνει ιδιαίτερο βάρος στο λιμάνι του Πειραιά ως μέρος ενός ευρύτερου θαλάσσιου δικτύου που έχει αναπτύξει και περιλαμβάνει 130 λιμάνια στη Μεσόγειο, στη Βόρεια Ευρώπη, στη Δυτική Αφρική, στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική.
Οπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines Αντώνης Μανιαδάκης στην ίδια εκδήλωση, ο όμιλος προσφέρει δύο τακτικές θαλάσσιες συνδέσεις με οχηματαγωγά πλοία, στο χώρο της Μεσογείου και της Αδριατικής, για τη διακίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων, λοιπών οχημάτων ή εμπορευματοκιβωτίων. Εξυπηρετεί το λιμάνι του Πειραιά με 100 έως 120 προσεγγίσεις ετησίως.
Σε κάθε περίπτωση, η όποια εξέλιξη για το car terminal είναι συνυφασμένη με τις γενικότερες διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.
Χθες έγινε γνωστό ότι η ενημέρωση των βουλευτών για την πρόταση πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ θα γίνει από τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, καθώς και από τη διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Πάντως, στην επιστολή δεν επισυναπτόταν και η προκήρυξη ενδιαφέροντος, που ετοιμάζει το Ταμείο, η οποία δεν έχει φτάσει ακόμα στην ελληνική Βουλή.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές με το πρώτο σχέδιο που καταρτίστηκε τον προηγούμενο Νοέμβριο, με τη διαφορά ότι έχει προστεθεί το ποσοστό που θα πουληθεί και το οποίο ανέρχεται στο 67% των μετοχών της εταιρείας.
Διχογνωμία φορέων
Να σημειωθεί ότι η πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει μέσα στο 2014 τη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, τον τελευταίο μήνα έχει διχάσει την επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά.
Από τη μία είναι η Διεθνής Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ) αλλά και ομάδα επιχειρηματιών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που τάσσονται υπέρ της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Το σκεπτικό τους είναι ότι το παρόν σύστημα δημόσιας διοίκησης δεν έχει επιτύχει, ενώ αντίθετα η Cosco στο Σ.ΕΜΠΟ., όπως τουλάχιστον δηλώνουν τα μέλη της ΔΝΕ, αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους τους πελάτες της.
Το ίδιο ισχύει και για ομάδα επιχειρηματιών της ζώνης που θεωρούν ότι ο κλάδος με το σημερινά δεδομένα δεν έχει κανένα μέλλον και υπογραμμίζουν ότι είναι ανάγκη να υποστηριχθούν οι μεταρρυθμιστικές πολιτικές.
Από την άλλη είναι τα επιμελητήρια ΒΕΠ και ΕΕΠ, τα οποία τον τελευταίο μήνα πήραν θέση κατά της πώλησης. Μάλιστα, έχει δημιουργηθεί και η Παμπειραϊκή Επιτροπή Σωτηρίας με πρόεδρο τον επιχειρηματία Βασίλη Κανακάκη που ζητεί «να σταματήσει άμεσα κάθε διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ σε επιχειρηματικά συμφέροντα». «Να επανέλθει άμεσα το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ στον ΟΛΠ Α.Ε.» αναφέρουν σε ψήφισμά τους.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]