Νέο ωράριο λειτουργίας για τα εμπορικά καταστήματα, το οποίο θα ισχύσει από την 1η Νοεμβρίου, προωθεί ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές στην παραδοσιακή αγορά της πόλης.
Βάσει του προτεινόμενου ωραρίου, τα καταστήματα θα ανοίγουν στις 10 το πρωί. Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου του ΕΣΘ, κατά τις ημέρες Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή προτείνεται να ισχύει συνεχές ωράριο. Έτσι, σύμφωνα με το προτεινόμενο ωράριο, κάθε Δευτέρα και Τετάρτη τα εμπορικά καταστήματα της πόλης θα ανοίγουν στις 10 το πρωί και θα κλείνουν στις 4.30 μετά το μεσημέρι. Κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή, θα λειτουργούν από τις 10 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, ενώ το προτεινόμενο ωράριο για το Σάββατο είναι 10 πμ - 3 μμ.
Αν και οι προτεινόμενες αλλαγές στο ωράριο αποφασίστηκαν σήμερα κατά πλειοψηφία από το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου, η εφαρμογή τους δεν είναι υποχρεωτική, και επαφίεται στην ευχέρεια των καταστηματαρχών να επιλέξουν αν θα το καθιερώσουν.
Στόχος του νέου ωραρίου, βάσει του οποίου τα καταστήματα θα παραμένουν ανοικτά 48 ώρες την εβδομάδα, έναντι 45 σήμερα, είναι η τόνωση της αγοραστικής κίνησης. Και αυτό γιατί τα καταστήματα θα παραμένουν ανοικτά και μετά την ώρα που κλείνουν οι δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και γραφεία, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να μπορούν να κάνουν τις αγορές τους αμέσως μετά τη δουλειά τους, χωρίς να χρειάζεται να επιστρέψουν το απόγευμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Οπως τόνισε σήμερα ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Λάμπης Χαραλαμπίδης, η απόφαση αυτή έπρεπε να έχει ληφθεί πριν από μια 15ετία. Σύμφωνα με τον κ.Χαραλαμπίδη τα τελευταία χρόνια, η πελατεία και ο τζίρος της παραδοσιακής αγοράς της πόλης συρρικνώνονται, παρά το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις καταγράφουν άνοδο (που όμως προέρχεται από τα μεγάλα πολυκαταστήματα που λειτουργούν κυρίως περιμετρικά της Θεσσαλονίκης).
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου διαβεβαίωσε πάντως ότι δεν πρόκειται να θιγούν τα συμφέροντα των υπαλλήλων. Μάλιστα, κάλεσε τους καταστηματάρχες να βρουν τρόπο ρύθμισης του ωραρίου, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων στα εμπορικά καταστήματα.
Παράλληλα, η διοίκηση του Συλλόγου εξετάζει τρόπους προσέλκυσης καταναλωτών από τις γειτονικές χώρες, είτε σε συνεργασία με τουριστικούς φορείς, είτε μέσω της δημιουργίας σημείων πώλησης σε διάφορες πόλεις των Βαλκανίων (όπου θα εγκατασταθούν οι ενδιαφερόμενες μικρού και μεσαίου μεγέθους εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης).
Σύμφωνα με τον κ.Χαραλαμπίδη, στην παρούσα φάση αναζητούνται τρόποι χρηματοδότησης της απαιτούμενης έρευνας αγοράς, ενώ διερευνάται το ενδεχόμενο εξασφάλισης κονδυλίων είτε από τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης είτε από άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Πηγή ΜΠΕ