Την επέκταση των έργων κατασκευής του Διεθνούς Αεροδρομίου Queen Alia στην Ιορδανία ανακοίνωσε η J&P-Άβαξ Α.Ε. Ο προϋπολογισμός των νέων έργων που θα εκτελεστούν από τις J&P-Άβαξ και J&P (Overseas), με συμμετοχή 50% εκάστη, ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ.
Την επέκταση των έργων κατασκευής του Διεθνούς Αεροδρομίου Queen Alia στην Ιορδανία ανακοίνωσε η J&P-Άβαξ Α.Ε.
Υπενθυμίζεται πως τον Νοέμβριο του 2007 η κυβέρνηση της Ιορδανίας υπέγραψε με την κοινοπραξία Airport International Group (AIG), 25ετή σύμβαση παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Επέκταση, Αναμόρφωση και Εκσυγχρονισμό του εν λόγω αεροδρομίου.
Η AIG αποτελείται από τις εξής εταιρείες: Invest AD από τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα με ποσοστό 38%, Noor Financial Investment Company από το Κουβέιτ με ποσοστό 24%, EDGO Group από την Ιορδανία με ποσοστό 9,5%, J&P Άβαξ Α.Ε. από την Ελλάδα με ποσοστό 9,5%, J&P Overseas Ltd από την Κύπρο με ποσοστό 9,5% και Aeroport De Paris Management από τη Γαλλία με ποσοστό 9,5%.
Ο προϋπολογισμός των κατασκευαστικών εργασιών ανερχόταν σε 500 εκατ. ευρώ περίπου και εκτελούνται εξ' ολοκλήρου από τις J&P-Άβαξ Α.Ε. και J&P (Overseas), με συμμετοχή 50% εκάστη.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Queen Alia βρίσκεται στην περιοχή Zizya, 32 χλμ. νότια του Αμμάν, πρωτεύουσας της Ιορδανίας. Η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του περιλάμβανε και την κατασκευή ενός νέου αερολιμένα (terminal), ο οποίος στην πρώτη φάση λειτουργίας του καταλαμβάνει έκταση 100.000 τετραγωνικών μέτρων με δυνατότητα διακίνησης 7.5 εκατ. επιβατών ετησίως ενώ στην δεύτερη φάση του έργου θα επεκταθεί στις 135.000 τετραγωνικά μέτρα και με τριπλάσια σχεδόν δυναμικότητα σε σχέση με αυτή του παλαιού αερολιμένα, με αποτέλεσμα να διακινεί 9 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, για να επιτευχθεί η έγκαιρη και εύρυθμη λειτουργία του νέου αερολιμένα, το αρχικό έργο χωρίστηκε σε δύο φάσεις.
Κατά την πρώτη φάση, που αφορά στο τμηματικό άνοιγμα του αερολιμένα, εκτελέστηκαν οι εργασίες αποκατάστασης των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και ενός διαδρόμου, ενώ παράλληλα κατασκευάστηκε το νέο κτίριο του αερολιμένα, το οποίο παραδόθηκε επιτυχώς στις 30/9/2012. Η φάση ολοκληρώθηκε με την κατεδάφιση του παλαιού αερολιμένα.
Η δεύτερη φάση του έργου ήταν προγραμματισμένη για την ενεργοποίηση της σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Λόγω όμως της ραγδαίας αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας και των αλλαγών στην αεροπορική βιομηχανία, τον Απρίλιο του 2013, ο επενδυτής αποφάσισε την επέκταση των δύο κτιρίων αφίξεων - αναχωρήσεων, εκατέρωθεν του κυρίως κτιρίου του αερολιμένα, ώστε η συνολική επιφάνεια να ανέλθει σε 135.000 τμ. Επίση,ς εγκαταλείφθηκε ο αρχικός σχεδιασμός για 12 εκατομμύρια επιβάτες ανά έτος υπέρ μίας πιο ευέλικτης λύσης, η οποία μπορεί να εξυπηρετήσει εναλλακτικά σενάρια λειτουργίας. Αυτές οι βελτιώσεις προκάλεσαν μεγάλες αλλαγές καθώς χρειάζεται πλέον περισσότερος χώρος για να εξυπηρετήσει την αυξανόμενη επιβατική κίνηση.
Ο προϋπολογισμός των νέων έργων που θα εκτελεστούν και πάλι εξ' ολοκλήρου από τις J&P-Άβαξ και J&P (Overseas), με συμμετοχή 50% εκάστη, ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ.