ΜΕΙΩΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 12%, σημείωσαν το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη της μεγαλύτερης εταρείας ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στον κόσμο, Electrolux AB, αποτέλεσμα του υψηλού κόστους των πρώτων υλών, σε συνδυασμό με την αύξηση του ανταγωνισμού.
Τα καθαρά της κέρδη υποχώρησαν στα 677 εκατ. κορώνες (93 εκατ. δολ.) από 767 εκατ. κορώνες, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, που κατασκευάζει την ηλεκτρική σκούπα Eureka. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν σε ποσοστό 2,6%, φθάνοντας στα 29,6 δισ. κορώνες.
Ο επικεφαλής της, Hans Straaberg, 47 ετών, ανακοίνωσε τον μήνα που πέρασε, ότι, τα κέρδη της θα είναι χαμηλότερα της προηγούμενης πρόβλεψης, καθώς οι τιμές του χάλυβα που αυξάνονται, επηρεάζουν το κόστος για την κατασκευή ψυγείων, πλυντηρίων κ.λπ. ηλεκτρικών οικιακών συσκευών. Η Electrolux, κάτοχος του σήματος Frigidaire, αντιμετωπίζει παράλληλα προβλήματα και από τη μείωση της ζήτησης των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τα προ φόρων κέρδη της να μειωθούν σε ποσοστό 27%, φθάνοντας τα 944 εκατ. κορώνες.
Η μετοχή της υποχώρησε κατά 8,1% πέρυσι μέσα σε μια ημέρα, μετά την πρόβλεψη για χαμηλότερα καθαρά κέρδη σε ποσοστό της τάξης του 18% το 2004.
Η εταιρεία, η οποία απέλυσε περίπου 5.000 εργαζομένους μέσα σε μία διετία, περιορίζει ακόμη περισσότερο το κόστος λειτουργίας της και σκοπεύει να εξοικονομήσει 700 εκατ. κορώνες από τη μείωση των εξόδων και την αύξηση των τιμών πώλησης των προϊόντων της.
Οι αναλυτές εκτιμούν, ότι, η πορεία της θα είναι δύσκολη, καθώς οι ανταγωνίστριές της, Maytag Corp. η Wirlpool Corp., προσπαθούν να μειώσουν τα αποθέματά τους, καθώς περιορίζονται οι δαπάνες των καταναλωτών.
Οι τιμές των μετάλλων και την ενεργείας έχουν φθάσει στα ύψη, καθώς η Κίνα, η μεγαλύτερη καταναλώτρια χαλκού, αλουμινίου και άνθρακα στον κόσμο, βοήθησε στην ταχύτατη οικονομική ανάπτυξη που σημειώθηκε σε τρεις δεκαετίας σε ολόκληρο τον κόσμο.
Τα ακριβά μέταλλα και το ακριβό πετρέλαιο, οδήγησαν στην ταχύτερη αύξηση, σε χρονικό διάστημα τριών ετών, του δείκτη τιμών παραγωγού στη Γερμανία τον Σεπτέμβριο.
Την ίδια ώρα, οι βιομηχανίες παραγωγής καταναλωτικών αγαθών, όπως η Unilever, αναθεωρούν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους, επικαλούμενες τα υψηλά επίπεδα ανεργίας που μειώνουν τις δαπάνες των καταναλωτών.